8

استاندار آذربایجان شرقی در راس هیات اقتصادی به ارمنستان سفر کرد

  • کد خبر : 42999
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
استاندار آذربایجان شرقی در راس هیات اقتصادی به ارمنستان سفر کرد
استاندار آذربایجان شرقی در دومین سفر خود به کشورهای همسایه پس از سفر به جمهوری آذربایجان، در رأس هیأتی متشکل از فعالان اقتصادی و تجاری استان، عازم ارمنستان شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عابدین خرّم هنگام ترک تبریز در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی به خبرنگاران گفت: این سفر در راستای استفاده از ظرفیت‌های مرزی و توسعه مناسبات بین‌المللی استان و براساس اختیاراتی که دولت در این رابطه به استان‌های مرزی داده است، انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه و حضور فعال در بازارهای منطقه جزو سیاست‌های اصولی و راهبردی دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی است و آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در همسایگی چند کشور مهم منطقه، سهم بسزایی در تحقق این سیاست‌ها دارد.

خرّم درخصوص اهداف سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، گفت: پیگیری مسائل گمرکی و حمل‌ونقل، پیگیری ایجاد شهرک تجاری مشترک در مرز دو کشور و شهرک مشترک فناوری میان ایران و ارمنستان از مهم‌ترین اهداف این سفر است.

وی افزود: در این سفر سه‌روزه، ضمن بازدید از توانمندی‌های صنعتی و تولیدی و ملاقات با مسئولان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی این کشور، زمینه‌های همکاری اقتصادی و تجاری با همسایه شمالی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در جریان این سفر همچنین ملاقات و مذاکره با مقامات دولتی چون وزیر اقتصاد، وزیر محیط زیست، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت و معاون وزیر اقتصاد این کشور پیش‌بینی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های اقتصادی و تجاری، نشست‌های مشترک میان مسئولان حوزه‌های گمرکی، دانشگاهی و گردشگری، نشست‌های تخصصی با حضور فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی دو طرف و بازدید از چند مرکز صنعتی، تولیدی، فرهنگی و تجاری از دیگر برنامه‌های هیأت اعزامی از استان در این سفر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی استان، جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و تعدادی از فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در ترکیب هیأت اعزامی به ارمنستان حضور دارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=42999

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.