10

رییس شورای اسلامی تبریز: مقبره الشعرا نماد و هویت این شهر است

  • کد خبر : 43263
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
رییس شورای اسلامی تبریز: مقبره الشعرا نماد و هویت این شهر است
رییس شورای اسلامی تبریز با اشاره به ساماندهی صفه شمالی مقبره الشعرا از سوی شهرداری، گفت: مقبره الشعرا نماد و هویت تبریز است.

به گزارش آژانس خبری نبریزمن، حجت الاسلام رسول برگی، روز یکشنبه در هشتاد و هفتمین جلسه شورای اسلامی این شهر با قدردانی از شهردار تبریز برای ساماندهی و تکمیل صفه شمالی این اثر تاریخی، افزود: در این مکان، فضای مناسب برای برگزاری مناسبات مذهبی و فرهنگی وجود دارد.

وی اظهار داشت: وضعیت مقبره الشعرا دغدغه‌ای برای مسوولان، شهروندان و اهالی فرهنگ و هنر این شهر بوده و امید است دیگر بخش‌های آن نیز به عنوان نمادی فرهنگی و تاریخی تکمیل شود.

توسعه و ساماندهی میدان شهید بهشتی تبریز با ۶ میلیارد تومان اجرا می شود

شهردار تبریز نیز در این جلسه با اشاره به جابجایی ۱۰ میلیارد تومان بودجه پیش بینی شده شهرداری منطقه ۸ برای توسعه مسجد مقبره، گفت: این اعتبار از این محل حذف و ۶ میلیارد تومان آن برای ساماندهی و توسعه میدان شهید بهشتی و چهار میلیارد تومان نیز برای آسفالت هزینه می شود.

یعقوب هوشیار، با بیان اینکه موضوع جابجایی در بودجه مناطق دهگانه شهرداری تبریز جمع بندی شده و در اسرع وقت به شورای اسلامی تبریز ارائه خواهد شد، افزود: اصلاح پل‌های عابر پیاده و آسانسورها با محوریت شهرداری و با بهره گیری از توان تخصصی مجموعه آغاز شده است که بودجه آن نیز از جابجایی همین پروژه‌ها تامین می شود.

بخشی از هزینه‌های درمانی استاد «اسفندیار قره‌باغی» از سوی شهرداری تبریز تامین می شود

لایحه ۲ فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر مساعدت مالی جهت تامین بخشی از هزینه‌های درمانی استاد اسفندیار قره‌باغی توسط اعضای شورای اسلامی شهر، تصویب شد.

شهردار تبریز گفت: متاسفانه استاد قره باغی وضعیت جسمانی مساعدی ندارند و هفته گذشته نیز به علت وخامت حالش در بیمارستان بستری شد و این هنرمند نام آشنا نیاز ضروری به تامین هزینه‌های درمانی دارد.

یعقوب هوشیار، افزود: در لایحه ۲ فوریتی شهرداری، درخواست تامین هزینه‌های درمانی این هنرمند به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال ارایه شد، که با تصویب اعضای شورای شهر بخشی از هزینه های درمانی وی از سوی شهرداری تامین می شود.

حجت الاسلام رسول برگی، رییس شورای اسلامی تبریز نیز گفت: استاد قره‌باغی صدای ماندگار انقلاب است، وی با وجود وسوسه رسانه‌های بیگانه هیچ وقت در زمین دشمن بازی نکرد و پای اعتقادات خود محکم ایستاد.

اسفندیار قره باغی متولد اول بهمن سال ۱۳۲۲ شمسی در شهر تبریز است، وی پس از گذراندن دوره اول متوسطه در دبیرستان بدر تهران، به تبریز مراجعت کرد و از سال ۱۳۳۸ وارد هنرستان موسیقی شد.

وی اواخر سال ۱۳۴۷ به تهران منتقل و در گروه اُپرای تهران مشغول شد و ضمن خوانندگی در گروه کُر اُپرای تهران، پس از گذراندن تحصیلات لازم و بازگشت از ایتالیا، با عنوان سولیست باس اُپرای تهران، نقش‌های بسیاری را در اجراهای مختلف عهده دار شد.

قره باغی در دوران پس از انقلاب، در سازمان صدا و سیما با واحد موسیقی همکاری کرد و در زمینه سرودسازی خصوصاً سرودهای دفاع مقدّس فعال شد.

از استاد اسفندیار قره‌باغی به عنوان صدای انقلاب یاد می‌کنند.

در این جلسه پیشنهاد شهرداری مبنی بر جابجایی بودجه پروژه‌ها و اصلاحیه بودجه شهرداری منطقه ۸ نیز به تصویب رسید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=43263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.