6

۵.۳ میلیون راس دام در آذربایجان شرقی پلاک کوبی شد

  • کد خبر : 43246
  • ۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
۵.۳ میلیون راس دام در آذربایجان شرقی پلاک کوبی شد
مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی،با اعلام اینکه بیش از ۵.۳ میلیون راس دام در این استان پلاک کوبی شده است. از افزایش ۱.۳ برابری هویت گذاری دام در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عزیز نوروزی روز یکشنبه در جلسه کارگروه تولیدات دام و طیور، اظهار کرد: در رابطه با موضوع هویت گذاری دام، سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی فقط به دامدارانی تسهیلات، خدمات و نهاده دامی ارائه می دهد که در سامانه پلاک کوبی، احراز هویت شده اند و اطلاعاتشان ثبت شده است.

وی ادامه داد: روند پلاک کوبی پیشرفت چشمگیری داشته و آمار  هویت گذاری در استان از شروع طرح تا انتهای مرداد ۱۴۰۱ تعداد پنج میلیون و ۳۰۱ هزار و ۶۹۸ می باشد که به تفکیک، دام سنگین ۷۷۹ هزار و ۸۰۹ ، دام سبک ۴ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۲۰۵ و اسب ، استر و شتر ۶۸۴ مورد می باشد.

وی با دیدگاهی آینده نگرانه اظهار کرد: اتحادیه ها و تشکل های زیربخش دام و طیور باید برای مقاطع میان مدت و بلندمدت برنامه داشته باشند و در ارتباط با اجرای این برنامه ها مطالبه گر باشند و هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی نیز در ارتباط با تشکلها به خودکفائی رسیدن اتحادیه ها می باشد به طوریکه بتوانند به عنوان کمک و بازوی اجرایی دولت برای بخش تولید برنامه ریزی جامع و اجرائی داشته باشند.

مدیر امور دام سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی افزود: تشکلها می توانند در زنجیره های تولید نقش ارزنده ای ایفا داشته و در جهت حمایت از تولید در امر صادرات محصولات تولیدی و واردات نهاده ها نقش ایفا کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=43246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.