6

انتقاد معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی

  • کد خبر : 43559
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
انتقاد معاون استاندار آذربایجان‌شرقی از افزایش بی‌رویه شهریه مدارس غیردولتی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از افزایش شهریه مدارس غیردولتی، خواستار ورود جدی آموزش و پرورش و تعزیرات حکومتی به این مساله شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمد کلامی روز پنجشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه برغم برخی کاستی ها در عرضه برخی کالاها، ثبات نسبی بر بازار حاکم است، اظهار کرد: همچنان از عدم نصب قیمت بر روی کالاها هم از اتحادیه ها و هم صمت گله مندیم .

وی با بیان اینکه بیشترین شکایات واصله از آموزش و پرورش به خصوص مدارس غیرانتفاعی و سرویس مدارس است، خاطرنشان کرد: مدارس غیرانتفاعی بدون برنامه افزایش قیمت می دهند و از طرفی کیفیت برنامه ها هم کاهش یافته است؛ همچنین نحوه انتخاب تولیدکنندگان لباس فرم مدارس و نحوه قیمت گذاری نیز ناعادلانه بوده و اختلاف گزافی بین قیمت در بازار و قیمت اعلامی مدارس و جود دارد.

معاون استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: کارگروهی با حضور سازمان صمت و ادارات کل تعزیرات حکومتی و آموزش و پرورش برای نظارت بر موضوعات مطرح شده مصداق گران فروشی تشکیل یابد و در جلسه بعد گزارش عملکرد را ارایه دهند.

وی با بیان اینکه بازار به کم کاری ما واکنش نشان می دهد و برخی ناهماهنگی ها در بین دستگاه ها وجود دارد، خاطرنشان کرد: یک سازمان جواب نامه سازمان دیگر را نمی دهد، در نتیجه در نرخ اعلامی استان تضاد ۷۰ درصدی دیده می شو؛ بنابراین با سفره مردم شوخی نکنیم.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به آمار گردشگری استان که در ۱۶ سال گذشته بی نظیر بود و در این پیک مسافرتی وضع نانوایی ها بد نبود، گفت: برای شهرستان های مسافر پذیر با هماهنگی فرمانداران مرغ یخ زده ارسال شود تا قیمت متعادل شود.

کلامی همچنین با انتقاد از افزایش قیمت سرویس حمل و نقل عمومی توسط شورا اظهار کرد: شورای شهر مرجع تعیین قیمت نیست بلکه فقط می تواند پیشنهاد افزایش قیمت را به معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری ارایه دهد، زیرا در نرخ گذاری یک ستاد واحدی به نام تنظیم بازار وجود دارد و شهرداری هم در افزایش قیمت باید از طریق مرجع ستاد تنظیم بازار اقدام کند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی توسط همکاران، نصب قیمت در چهار مرکز تجاری زیر ۵۰ درصد و بقیه بالای ۵۰ درصد نصب قیمت انجام شده است.

صابر پرنیان با بیان اینکه ستاد ویژه نظارت بر ملزومات تشکیل شده و کمبودی از بابت ملزومات وجود ندارد، گفت: در مدارس غیرانتفاعی یک بی نظمی در اخذ مبالغ کلان در قالب شهریه و سرویس مدرسه حاکم است که آموزش و پرورش باید نظارت جدی کند و ما نیز نظارت بر مدارس را شروع کرده ایم.

وی با اشاره به کمبود روغن موتور در کشور، گفت: استان ما از نظر تولید و توزیع روغن موتور جزو استان های ممتاز است و رضایت مندی کامل وجود دارد و از طرف وزیر نیز از این بابت تقدیر شده ایم.

کارشناس سازمان غله و آرد آذربایجان شرقی نیز با بیان اینکه آرامش بر بازار آرد حاکم بوده و مشکل خاصی گزارش نشده است، گفت: تاکنون ۲۴۳ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و موجودی گندم استان به سطح ۶ ماه رسیده که مطلوب است.

شهبازی با اشاره به بازرسی های انجام شده از نانوایی های استان از بازرسی  یک هزار و ۱۸۵ واحد خبر داد و افزود: یک هزار و ۵۳ پیامک اخطار به نانوایی ها ارسال شده و نیز ۵۱ پرونده تخلف در این راستا تشکیل و سهمیه ۱۷۰ نانوایی نیز قطع شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=43559

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.