13

هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز برگزار می‌شود

  • کد خبر : 43636
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸
هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز برگزار می‌شود
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌ شرقی از برگزاری هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در تبریز طی هفته دوم مهر ماه امسال خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، احمد حمزه زاده روز شنبه در نشست مشترک با مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با اشاره به انجام هماهنگی های لازم برای برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز ، افزود: هفته دوم مهر ماه سال جاری با مدیریت اداره‌ کل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان شاهد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز خواهیم بود که این اداره‌ کل نیز با آمادگی کامل در برگزاری هر چه بهتر این رویداد حضور داشته و مشارت می کند.

وی با اشاره به وجود مقبره کمال‌الدین خجندی در تبریز و توجه ویژه مردم تاجیکستان به این شخصیت فرهنگی و هنری، اظهار داشت: همین موضوع ارتباط مردم این دو خطه را به یکدیگر نزدیک‌تر کرده است که از این مزیت فرهنگی و اجتماعی باید به بهترین شکل ممکن استفاده شود.

حمزه زاده ادامه داد: علاوه بر اشتراکات فرهنگی و تاریخی بین مردمان دو کشور ایران و تاجیکستان، همه‌ ساله مردم تاجیکستان برای بازدید از مقبره کمال‌الدین خجندی در باغ دو کمال تبریز حضور می‌یابند که درصددیم طی برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز، برنامه ویژه‌ای در باغ دو کمال برای میهمانان اجرا کنیم.

وی گفت: طی هفته فرهنگی تاجیکستان در تبریز ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و هنری آذربایجان شرقی به صورت جامع برای مهمانان معرفی و با برگزاری تورهای گردشگردی، آنها را با جاذبه های گردشگری استان آشنا می کنیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=43636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.