4

رییس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی: ظرفیت پیستون‌سازی ایران ۲ برابر می‌شود

  • کد خبر : 44114
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
رییس سازمان صنعت و معدن آذربایجان‌شرقی: ظرفیت پیستون‌سازی ایران ۲ برابر می‌شود
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: با اجرای طرح توسعه پیستون سازی ایران، ظرفیت تولید در این کارخانه تا ۲ سال آینده ۲ برابر می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، صابر پرنیان در بازدید از کارخانه پیستون‌سازی ایران در تبریز با اشاره به اهمیت تکمیل فاز توسعه این واحد صنعتی افزود: تا ۲ سال آینده ظرفیت این کارخانه به۱۰ میلیون قطعه افزایش می یابد.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از فاز توسعه کارخانه پیستون‌سازی ایران برای ۲۵۰ نفر فرصت شغلی جدید ایجاد می شود و میزان اشتغال‌زایی از ۷۵۰ به یک هزار نفر خواهد رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه‌های مختلف اقتصادی اشاره کرد و گفت: آذربایجان‌شرقی رتبه اول علاقه‌مندی به سرمایه‌گذاری صنعتی را دارد که ظرفیت خوبی برای استان است.

وی با اشاره به اینکه در طرح‌های صنعتی در حال اجرا رتبه اول کشور را داریم، یادآور شد: یک‌هزار و ۸۰۰ طرح صنعتی در حال اجرا در استان وجود دارد که با اتمام این پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود در حوزه صنعت برای ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم شغل جدید ایجاد شود.

وی ادامه داد: ۴۳ هزار میلیارد تومان سرمایه برای اجرای این پروژه‌ها نیاز است.

به گزارش ایرنا، شرکت پیستون ایران از جمله نخستین شرکت های قطعه ساز ایرانی که است که ۴۶ سال پیش با سرمایه گذاری مشترک ایران و Mahle آلمان تاسیس شد؛ فعالیت این شرکت در دهه ۱۳۶۰ با مشکلات عدیده ای روبرو شد و در نهایت به دلیل زیان‌دهی بسیار، دولت تصمیم به واگذاری آن گرفت و گروه قطعات خودرو عظام آن را خریداری کرد.

شرکت پیستون سازی ایران در تبریز در زمینی به وسعت هشت هکتار با ۲۴ هزار متر مربع فضای مسقف برای تولید پیستون و گژن پین موتور های بنزینی و دیزلی تاسیس شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=44114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.