1

فروشنده سیمکارت جعلی در فضای مجازی دستگیر شد

  • کد خبر : 44183
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸
فروشنده سیمکارت جعلی در فضای مجازی دستگیر شد
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از دستگیری مجرم سایبری خبر داد که با فروش سیمکارت به نام دیگران قصد کلاهبرداری از افراد را داشت.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محسن محمودی، رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی  اظهار کرد: برابر پایش و رصد شبانه روزی فضای مجازی،کارشناسان پلیس فتا با صفحه‌ای مواجه شدند که در آن فردی با تبلیغ خرید و فروش سیمکارت از کاربران فضای مجازی دعوت به همکاری می کرد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با توجه به وظایف ذاتی پلیس فتا در برخورد با مجرمان سایبری، کارشناسان این پلیس پس از اخذ دستورات لازم از مقام قضایی بلافاصله رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

محمودی بیان داشت: با انجام تحقیقات و بررسی های فنی و دقیق صورت گرفته توسط افسران سایبری فردی که اقدام به تبلیغ خرید و فروش سیمکارت به هویت دیگران می نمود، در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت داشت مورد شناسایی قرار گرفت و با توجه به حساسیت موضوع تیمی از افسران سایبری به محل شناسایی شده اعزام شدند و مجرم را در حین معامله سیمکارت دستگیر کردند.

این مقام سایبری افزود: پس از دستگیری متهم و انتقال وی به مقر پلیس  مشخص شد این فرد چند سیمکارت به هویت پدر خود را نیز با مبلغ چندین برابر به دیگران بفروش رسانده بود که با آگاهی و هوشیاری کارشناسان پلیس فتا بدون اینکه گستردگی جغرافیایی جرم اتفاق بیافتد گرفتار قانون شد.

وی تصریح کرد: متهم پس از دستگیری و ابراز ندامت و قبول اشتباهات خود علت و انگیزه خود از این کار را کسب درآمد عنوان نمود که پس از تکمیل تحقیقات وی به همراه پرونده جهت پاسخگویی به قانون و جهت سیر مراحل قضائی به دادسرا انتقال داده شد.

محمودی هشدار داد  پلیس و دستگاه قضائی به جد و قاطعیت با  مجرمانی که از هویت دیگران  سوء استفاده می کنند،  برخورد خواهد کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=44183

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.