7
رئیس اداره تحقیقات هواشناسی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش ۱۷.۶ درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت

  • کد خبر : 44948
  • ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
کاهش ۱۷.۶ درصدی بارش‌ها در آذربایجان شرقی نسبت به بلند مدت
تبریزمن - رئیس اداره تحقیقات هواشناسی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش ۱۷.۶ درصدی بارش‌ها در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ، یونس اکبرزاده در خصوص وضعیت بارش‌های استان در سال جاری اظهار کرد: بارش‌های استانی ما در سال زراعی جاری به طور میانگین ۲۶۳ میلی‌متر بوده است که نسبت به بلند مدت ۱۷.۶ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۹.۳ درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: هشترود با ۳۸۹.۸ میلیمتر بیشترین و آذرشهر با ۱۶۷.۷ کمترین بارش را داشته است و بارش‌های تبریز نیز ۲۰۹.۸ میلی‌متر بوده که نسبت به بلند مدت ۲۵.۷ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: دمای استان میانگین در سال زراعی جاری ۱۲ درجه سلسیوس بوده است که نسبت به بلند مدت ۰.۸ درصد افزایش یافته است و بیشترین میانگین دما در خداآفرین با ۱۵.۲ درجه و کمترین میانگین دما در سراب با ۸.۴ درجه بوده است.
اکبرزاده خاطرنشان کرد: میانگین دمای تبریز در سال زراعی جاری ۱۲.۳ درجه بوده است که تمامی شهرستان‌ها نسبت به بلند مدت با افزایش دما روبرو بوده‌اند و نسبت به بلند مدت کاهش بارش داشته‌ایم اما نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

وی در پایان تاکید کرد: میانگین بارش‌ها در آذرشهر، اسکو، تبریز، جلفا، شبستر، مرند و ورزقان در سال گذشته کاهش یافته است و پیش‌بینی می‌شود در پاییز امسال بارش‌ها کمتر از نرمال خواهد بودو ۱۰ الی ۲۰ میلیمتر کاهش بارش خواهیم داشت و نیز دما ۰.۵ الی یک درجه افزایش می‌یابد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=44948

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.