10
فاطمی امین خبر داد

تایید ۲ شرکت برای واردات خودرو

  • کد خبر : 45187
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
تایید ۲ شرکت برای واردات خودرو
وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر قطعی بودن موضوع واردات خودرو عنوان کرد که درخواست‌ها برای واردات به وزارت صمت ارجاع شده که بسیاری به سبب نداشتن شرایط لازم حذف شده‌اند، اما تا هفته گذشته، دو شرکت به تایید نهایی رسیده‌اند که تعداد شرکت‌های مجاز افزایش یافته و واردات اولین خودروها در آینده نزدیک انجام می‌شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی‌امین امروز (یکشنبه) در حاشیه یک نشست با فعالان معدنی در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت واردات خودرو اظهار کرد: تعداد بسیاری (حدود ۳۰۰ درخواست توسط شرکت‌ها یا اشخاص حقوقی) برای واردات درخواست داده‌اند، اما تعدادی در همان ابتدا حذف شده‌اند؛ چرا که تاکید ما بر این است که واردکنندگان بایستی نمایندگی داشته و قادر به ارائه خدمات پس از فروش باشند که این تعدادِ حذف شده، مشمول این الزام نیستند. درخواست‌ها اخذ شده و بگونه‌ای نبود که ممنوعیتی وجود داشته باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: درخواست اخذ شده و در حال پالایش و بررسی است. تا هفته گذشته، دو مورد از شرکت‌های درخواست کننده برای وزارت صمت مسجل شده که حائز شرایط برای واردات هستند اما قاعدتا بر تعداد آن‌ها افزوده و اسامی آن‌ها اعلام خواهد شد. بر این اساس واردات خودرو قطعی خواهد بود و در آینده نزدیک شاهد ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور خواهیم بود.

گفتنی است، روز گذشته وزیر صمت در حاشیه سفر خود به استان گرگان اظهار کرد: آیین‌نامه واردات خودرو با شرایط پیش‌بینی شده، در دولت مصوب شده است. تاکنون قریب به ۳۰۰ کسب و کار برای انجام واردات درخواست داده‌اند. برخی از این واحدها شرایط واردات خودرو را ندارند، اما طی هفته‌های پیش‌رو افراد واجد شرایط، مشخص می‌شوند.

سخنگوی وزارت صمت نیز اخیرا در این رابطه ضمن اعلام خبرتمدید مهلت تکمیل مدارک برای واردکننده‌های خودرو، اعلام کرد: به دنبال جلسات متعددی که با شرکت‌های واردکننده طی سه هفته اخیر به جهت بررسی مدارک برگزار شد، در نهایت دو شرکت مرحله تکمیل الزامات قانونی را با موفقیت پشت سر گذاشته و برای الباقی این فرصت یکماه دیگر (از زمان مهلت تعیین شده قبلی که تا پایان شهریور ماه در نظر گرفته شده بود) تمدید شد و حداکثر تا پایان مهر ماه اسامی تمام شرکت‌های واجد شرایط اعلام خواهد شد.

وی افزود:  وزارت صنعت، معدن و تجارت با دقت، الزامات قانونی را از شرکت‌ها مطالبه خواهد کرد و توانمندترین شرکت‌های کشور که ارائه خدمات پس از فروش و انتقال فناوری را تضمین دهند، جهت واردات خودرو مجوز خواهند گرفت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.