4

حمل و نقل بین‌المللی کالا از طریق راه آهن آذربایجان ۲۰ درصد افزایش یافت

  • کد خبر : 45161
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
حمل و نقل بین‌المللی کالا از طریق راه آهن آذربایجان ۲۰ درصد افزایش یافت
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: حمل و نقل بین‌المللی کالا از طریق راه‌آهن آذربایجان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش تبریزمن: محمدرضا قربانی، : تناژ عملکرد حمل و نقل بین المللی توسط حمل و نقل ریلی راه آهن منطقه آذربایجان در این مدت ۳۷۶ هزار و ۹۱۸ تن بود، در حالی که این میزان در نیمه نخست سال گذشته ۳۱۲ هزار و ۹۰۱ تن بوده است.

وی اظهار داشت: در نیمه نخست سال جاری صادرات کالا از طریق حمل و نقل ریلی در این منطقه ۱۶۴ هزار و ۴۲۶ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد و ترانزیت کالا در همین مدت ۱۰۸ هزار و ۱۸۹ تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان کالای صادر شده در نیمه نخست سال گذشته ۱۱۷ هزار و ۲۹۹ تن و میزان کالای ترانزیت شده ۷۹ هزار و ۹۹۰ تن بوده است.

قربانی، با اشاره به افزایش ۳۱ درصدی تن کیلومتر بار خالص حمل شده در اداره کل راه آهن منطقه آذربایجان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، ادامه داد: میزان تن کیلومتر بار خالص حمل شده در این مدت ۳۳۷ میلیون و ۵۷۵ هزار و ۵۷۵ تن کیلومتر بود در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۶ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۱۴۶ تن کیلومتر بود.

وی یادآوری کرد: میزان بار ناخالص حمل شده در نیمه نخست امسال نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته به طوری که در شش ماه اول سال سالجاری ۶۲۴ میلیون و ۸۹۴ هزار و ۳۰۲ تن کیلومتر بار ناخالص از طریق راه آهن این منطقه حمل شده است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی تن کیلومتر مبدا – مقصدی و افزایش ۱۲ درصدی تن کیلومتر مرزی بار جابجا شده در شش ماه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، گفت: در این مدت ۸۳۱ میلیون و ۴۲۴ هزار و ۲۸۱ تن کیلومتر مبدا – مقصدی و ۳۵۰ میلیون و ۶۶۰ هزار و ۷۶۴ تن کیلومتر مرزی بار جابجا شده است.

قربانی، افزود: میزان بار حمل شده در شش ماه اول سال جاری یک میلیون و ۴۳ هزار و ۲۷۹ تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۸۸۸ هزار و ۲۳۴ تن بوده، ۱۷ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: در این مدت میزان تناژ تخلیه بار در راه آهن منطقه آذربایجان بیش از یک برابر و میزان تناژ بارگیری هشت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: میزان تناژ تخلیه بار در شش ماه اول سال جاری ۳۹۰ هزار و ۶۹۱ تن و میزان تناژ بارگیری ۷۹۹ هزار و ۶۳۳ تن بوده است.

قربانی، با اشاره به افزایش ۹۳ درصدی جابجایی مسافر در شش ماه اول سالجاری، ادامه داد: تعداد مسافر جابجا شده توسط راه آهن منطقه آذربایجان در این مدت یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۶۳۰ نفر است.

وی یادآوری کرد: در بخش حومه ای ۲۰۶ هزار و ۲۱۲ نفر و در بخش بین شهری ۹۴۶ هزار و ۴۱۸ نفر جابجا شده که این تعداد در بخش حومه ای نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از سه برابر و در بخش بین شهری حدود ۸۳.۵ درصد افزایش یافته است.

قربانی، تعدادکل مسافر جابجا شده در مدت مشابه سال گذشته را ۵۶۲ هزار و ۷۹۲ نفر، تعداد مسافر جابجا شده در بخش حومه ای را ۴۷ هزار و ۲۸۹ نفر و در بخش بین شهری را ۵۱۵ هزار و ۵۰۳ نفر اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز – میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه – ارومیه و در آینده نزدیک میانه – بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.