11
مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

ارائه مشاوره رایگان به بیش از ۸۰۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 45587
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
ارائه مشاوره رایگان به بیش از ۸۰۰۰ نفر در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که سال ۱۴۰۰ در راستای کنترل و کاهش طلاق، هشت هزار و ۴۶۸ نفر در ۳۷ مرکز دولتی و غیردولتی بهزیستی استان مورد مشاوره قرار گرفتند، گفت: از این تعداد با ۱۸ درصد سازش موفق به کاهش طلاق شده‌ایم.

به گزارش تبریزمن، فرگل صحاف با بیان این‌که سازمان بهزیستی براساس ماموریت ذاتی و قانونی خود در گستره بزرگی از فعالیت‌هایش در حال ارائه خدمات روانشناختی و اجتماعی است، اظهار کرد: این خدمات هم در رویکرد پیشگیرانه، توانمندسازانه، عوامل خطر و محافظ سلامت اجتماعی برای تمامی افراد جامعه به ویژه گروه هدف بهزیستی قابل ارائه است.

وی ادامه داد: هر نوع فعالیت اعم از آموزش مهارت‌های زندگی، شناسایی آسیب‌های اجتماعی مرتبط و پیشگیری و مداخلات(مبارزه با اعتیاد، تاب آوری، خشونت خانگی، مداخلات از طریق اورژانس اجتماعی، بحث زنان و فرزندان و غیره که به نوعی سلامت روانی اجتماعی افراد را تحت الشعاع قرار می‌دهد متکی به فعالیت‌ها و مداخلات تخصصی از نوع روانشناختی است.

وی با تاکید بر اینکه بحث سلامت روان یکی از موضوعاتی بوده که ضرورت حفظ، ارتقا و تامین آن همواره در راس برنامه‌های راهبردی و اولویت‌های تمام جوامع قرار دارد، گفت: سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۳ یک برنامه اقدام جامع سلامت روان برای ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۰ تصویب کرد، این برنامه تعهدی برای تمام اعضای who بود تا تمام اقدامات اختصاصی برای ارتقای سلامت روان و همکاری جهت رسیدن به اهداف مشترک تعیین شده را انجام دهند، اهداف کلی این برنامه، ارتقای سلامت روان، پیشگیری از اختلالات روانی، مراقبت، تسهیل بهبودی، ارتقای حقوق انسانی و کاهش مرگ و میر، شیوع و ناتوانی افراد مبتلا به اختلالات روان است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی بیان کرد: براساس ماده ۵۷ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، سازمان بهزیستی متولی سلامت اجتماعی با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مداخله در بحران‌های اجتماعی، ارائه خدمات حمایتی و توانبخشی به تمامی معلولان، مددجویان و گروه‌های آسیب‌پذیر از قبیل زنان، کودکان، سالمندان نیازمند جامعه است.

وی با اشاره به ارتباط بهزیستی با جامعه مردمی از طریق مشاوره‌های حضوری و تلفنی در وهله اول، گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۳۳ هزار و ۷۳۸ مشاوره حضوری در ۱۷۲ مرکز دولتی و غیر دولتی بهزیستی استان انجام شده است و حدود ۶۸ هزار و ۳۰۶ مشاوره توسط ۱۷ مشاوره به صورت تلفنی و رایگان از طریق تماس با خط ۱۴۸۰ انجام شده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال ۱۴۰۰، از طریق تماس با خط ۱۲۳ حدود ۹ هزار و ۱۶ مورد تماس تلفنی جهت مداخله در بحران‌های فردی و خانوادگی انجام شده است.

صحاف با بیان اینکه شرایط ناشی از پاندمی کووید ۱۹ تهدیداتی را متوجه سلامت جسمی و روانی افراد جامعه کرده بود، تاکید کرد: تلاش روانشناسان در تاب آوری افراد خانواده‌ها در مواجه با بیماری و عوارض ناشی از آن، انطباق با سبک زندگی متناسب با این همه گیری، اصلاح باورهای نادرست و مدیریت هیجان و احساس مردم، کمک شایانی به نظام سلامت کشور کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45587

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.