5

امام جمعه تبریز: مخالف هرگونه تغییر و جابجایی در مرزهایمان هستیم

  • کد خبر : 45930
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۱۲
امام جمعه تبریز: مخالف هرگونه تغییر و جابجایی در مرزهایمان هستیم
- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه ما مخالف هرگونه تغییر و جابجایی در مرزهایمان هستیم، گفت: نسبت به مداخله بیگانگان در امنیت ملی کشورمان هشدار می‌دهیم.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه ما در موضوع قره‌باغ موضع اصولی خود را نشان دادیم و مخالف اشغال و تغییر در ژئوپلتیک مرزی هستیم، اظهار کرد: همسایگان ما با مداخله بیگانگان نباید امنیت ملی ما را به مخاطره بیاندازند زیرا همه ما در این منطقه منافع مشترکی داریم.

وی با  اشاره به رزمایش اقتدار نیروی زمینی سپاه پاسداران با شعار ایران مقتدر در مرزهای شمالی کشور و منطقه ارس با بیان اینکه رزمایش نیروهای مسلح طبق برنامه سالانه و اهداف مشخص برگزار می‌شود و همواره حامل پیام صلح و دوستی به همسایگان است، گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران، جمهوری آذربایجان و ارمنستان همسایگان ما هستند و تبعا رزمایش بر له و علیه هیچکدام از همسایگان نیست.

حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر اینکه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با گفت‌وگو و مصالحه اختلاف خود را حل کنند، خاطرنشان کرد: نسخه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی برای منطقه قفقاز منجر به تشدید اختلافات می شود.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه دشمنان وحدت و برادری کشورهای همسایه را مورد هدف قرار داده اند که ما در برابر آن تسلیم نمی‌شویم، افزود: تغییر و جابجایی مرزها ضربه به اقتصاد ملی است و جمهوری اسلامی ایران به مانند همه‌ کشورها با تهدیدات قاطعانه مقابله خواهد کرد.

وی با اشاره به جریانات و اغتشاشات اخیر در کشور نیز گفت: هدف از این اغتشاشات و هدف قرار دادن اقتدار داخلی و کشاندن آشوب به محیط شهرهای ایران آرزوی دیرینه برای دشمنان ایران است که این مساله بارها توسط دشمنان و بدخواهان همچون رووسای جمهور آمریکا و صهیونیست‌ها تکرار شده است.

حجت الاسلام آل‌هاشم افزود: دشمنان با جنگ نظامی، فرهنگی، ترور داشمندان و سرداران و انواع و اقسام تحریم‌ها دیدند که هیچ کدام از برنامه های ناجوانمردانه شان نتوانست ایران را ضعیف کند زیرا مردم ایران با وحدت و یکپارچگی و فرمان رهبری این فتنه‌ها را برچیدند.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: فوت خانم مهسا امینی قلب همه را به درد آورد و البته همه‌ مسوولان نیز از خانواده این خانم دلجویی کردند و بر اساس موازین قانونی پیگیر مساله بودند ولی دشمنان و معاندان از فوت غم انگیز دختر جوان هموطن به عنوان یک‌سوژه بسیار مهم بهره‌برداری کرده تا از طریق راه‌اندازی هدایت یک جنگ ترکیبی به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه دشمنان موضوع زن در ایران را مطرح کردند تا نشان دهند که به زنان در ایران ظلم می‌شود، افزود: جمهوری اسلامی به دختران حیثیت داده است؛ البته استقلال ایران به نفع نظام سلطه نیست از این رو جهان سلطه همواره ما را تحت فشار و چالش قرار داده که همیشه هم با شکست روبه‌رو شده است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به شهادت شهید حسین اوجاقی شهید مدافع امنیت در تبریز گفت: من از روحیه پدر و مادر این شهید لذت بردم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45930

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.