11

معاون هماهنگ‌کننده نزسا: تغییرات در مرزهای منطقه را تحمل نکرده و قاطعانه برخورد می‌کنیم/ تبعات حضور صهیونیست‌ها و ناتو در کشورهای همسایه

  • کد خبر : 45933
  • ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۹:۴۴
معاون هماهنگ‌کننده نزسا: تغییرات در مرزهای منطقه را تحمل نکرده و قاطعانه برخورد می‌کنیم/ تبعات حضور صهیونیست‌ها و ناتو در کشورهای همسایه
معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: تغییر مرزها بسیار مهم است؛ کشور آذربایجان به دنبال آنچه بود به آن رسید و قره باغ آزاد شد و ما هم تبریک گفتیم اما امروز اگر بخواهد تجاوزی صورت گیرد و مرزهای ما تغییر کند و راه‌های چندین هزار ساله اتصال ایران به اروپا را خدشه دار کنند، ما حساس هستیم و برخورد خواهیم کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: از مردم آذربایجان و مرزنشین کمال تشکر را دارم که ما را در برگزاری رزمایش یاری کردند.

وی با بیان اینکه تاریخ آذربایجان یک تاریخ مهم برای مردم است، تصریح کرد: جوانان تاریخ را مطالعه کنند؛ زیرا تاریخ چند سال اخیر کشور بسیار مهم بوده و درس‌های بزرگ را می‌دهد. تاریخ حکومت صفوی و نحوه شکل‌گیری، جنگ چالدران را مطالعه کنید و ببینید هزاران جوان جان خود را به خاطر سرزمین فدا کردند.

پورجمشیدیان ادامه داد: مطالعه تاریخ نشان خواهد داد که چه‌ کسانی دوست و چه‌ کسانی دشمن بودند و چه جنایت‌هایی به مردم شریف انجام گرفته است.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران اذعان داشت: جوانان جنگ اول ایران و روس و عهد نامه گلستان را با دقت مطالعه کنند. جنگ‌های عباس میرزای قاجار را مطالعه کنید زیرا مطالعه اینها برای اینکه برای کشور و مرزهایمان چه تصمیمی بگیریم بسیار اهمیت دارد.

وی با تاکید دوباره به مطالعه تاریخ جنگ جهانی دوم و کارهای پلیدانهانگلیس گفت: اگر به جلفا می‌روید و پل آهنین را می‌بینید دقیقا همان سه شهید گواه تاریخ هستند.

پورجمشیدیان افزود: در طی جنگ‌های دوران قاجار و قبل و بعد از آن بخش‌های زیادی از کشورمان جدا شده‌اند.

وی به نقش روحانیون و بزرگان و علما در آذربایجان و شکل‌گیری انقلاب اشاره کرد و گفت: اینها حماسه بزرگی هستند که اگر یک جوان فراموش کند با مشکل و حتی گمراهی روبه‌رو خواهند شد.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران در ادامه نقش آذربایجان در دفاع مقدس را مورد اشاره قرار داد و گفت: بیش از ۱۰ هزار شهید از خطه آذربایجان است؛ اینها نباید فراموش شوند زیرا در غیر این صورت با گمراهی نسل جدید روبه‌رو خواهیم شد.

پهپاد پیشرفته و انتحاری شناسایی و رزمی در مانور ارس

وی با اشاره به رزمایش یک هفته‌ای نیروهای زمینی در منطقه ارس گفت: این گوشه‌ای از توانایی نیروهای مسلح بود به طوریکه نیروهای مسلح با توکل بر خدا و اتکا به نیروهای نخبه خود و تجهیزات به روز بومی در حال خدمت رسانی است.

پورجمشیدیان گفت: پهپاد پیشرفته و انتحاری شناسایی و رزمی انواع موشک سلاح و تجهیزات و ماشین آلات زرهی و رزمی از جمله برنامه‌های این رزمایش بود که به نمایش گذاشته شد که اکثرا برای دو استان آذربایجان‌شرقی و اردبیل بود.

وی با تاکید بر اینکه ما امروز متکی به ظرفیت‌های بومی و امکانات داخلی و جوانان کشورمان در حال دفاع از کشور هستیم، گفت: این رزمایش در اوج اقتدار و در منطقه حساس قفقاز و حاشیه رود ارس برگزار شد و چندین پیام داشت.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران گفت: در این رزمایش اولا بیش از صدها دستگاه ماشین آلات دستگاه‌های که بخش عظیمی از آن برای خود دو استان آذربایجان‌شرقی و اردبیل بود مورد استفاده قرار گرفت و دوما ستون بزرگ ماشین‌آلات و تجهیزات نظامی که بیش از سیصد کیلومتر طول این ستون بود به سمت مرز حرکت کرد و با استقبال مردم روبه‌رو شد.

وی با ابراز خرسندی از حضور مردم منطقه در رزمایش گفت: مردم این منطقه گوسفند قربانی کرده و شیرینی پخش می‌کردند و ما دستبوس این مردم شریف مرزنشین هستیم.

پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: عملیات‌های بزرگی هلی‌برن توسط واحدهای هوا نبرو سپاه پاسداران، عملیات نصب پل( می‌توان ۱۰ ها پل رپی رودخانه‌های غیرقابل عبور)، عملیات واکنش سریع، چتربازی، عبور از رودخانه، عملیات بارریزی از عملیات‌های برگزار شده این رزمایش بود.

وی در اعلام پیام این رزمایش خطاب به دوستان و دشمنان کشور گفت: پیام این رزمایش نسبت به دوستان و کشورهای همسایه پیام دوستی و همکاری و صلح است و نسبت به دشمنان ما که در بخش‌های از کشورهای همسایه ما حضور نحس دارند و می‌خواهند فتنه در کشورمان ایجاد کنند بدانند که در هر نقطه از این سرزمین که باشند با مشت محکم و‌گره کرده ما روبه‌رو خواهند شد از این‌رو باید تکلیف خود را مشخص کنند.

پورجمشیدیان ادامه داد: کشورهای همسایه ادعا کردند که حضور صهیونیست‌ها توهمی است که ایران دارد و ما هم می‌گوییم امیدواریم که این توهم باشد زیرا اگر واقعیت داشته باشد تبعات حضور رژیم صیهونیستی را خواهند دید و در زمان خودش باید پاسخگو‌ باشند. 

وی با تاکید بر اینکه امنیت مردم  مرزنشین برای ما مهم است و منافع حیاتی و اقتصادی برای ما مهم بوده و جزو خط قرمز است، گفت: امروز عملا اخطار دادیم که حضور نیروهای مسلح در منطقه مرزنشین حاکی از این اهمیت می‌باشد.

معاون هماهنگ کننده نزسا گفت: مردم کشورهای آذربایجان و  ارمنستان تهدیدی برای ما نیستند بلکه همسایه ما هستند ولی آنچه تهدید است اتفاقاتی است که آنجا می افتد و حضور صهیونیست و ناتو در آنجاست که ما از کنار این‌موضوع نخواهیم گذشت.

وی تصریح کرد: تغییر مرزها بسیار مهم است؛ کشور آذربایجان به دنبال آنچه بود به آن رسید و قره باغ آزاد شد و ما هم تبریک گفتیم اما امروز اگر بخواهد تجاوزی صورت گیرد و مرزهای ما تغییر کند و راه‌های چندین هزار ساله اتصال ایران به اروپا را خدشه دار کنند ما حساس هستیم و برخورد قاطعانه خواهیم کرد. 

پورجمشیدیان در ادامه با اشاره به شهادت بسیجیان در فتنه اخیر، گفت: شهادت برادر بسیار عزیزم حسین اوجاقی را به همه قهرمان تبریک می‌گویم؛ افتخار ما این است که چنین جوانانی سینه سپر کردند.

وی ادامه داد: آنهایی که در خیابان روسری از سر می‌کنند و بلوا می‌کنند بدانند این انقلاب مزین به خون هزاران شهید است و با چهار تا در آوردن روسری خدشه‌ای به آن‌ وارد نمی‌شود.

معاون هماهنگ کننده نزسا ادامه داد: ما ۳۰۰ هزار جوان از دست دادیم؛ حالا با بلوای خیابانی فکر می‌کنید مردم این انقلاب را رها می‌کنند؟ ما جانمان را فدای سلامت این کشور می‌کنیم و به فدایی بودن مردم افتخار می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر بسیج و پاسداران و  مرزبانان نباشند،  همین آرامش وجود نداشت، گفت: در عراق دیدید که‌ چگونه زنان مسیحی و ایزدی در عراق را به فروش بردند؟ اگر این امنیت برای ایران نبود شما (خطاب به آنهایی که روسری از سر برداشتند) را هم به فروش می‌گذارند و عین خیالشان هم نیست که شما اهل کجایید و چه کسی هستید.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=45933

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.