6

رئیس جمهور: رشد ۴۰ درصدی صادرات در یکسال گذشته/ باید به رفع موانع صادرات توجه شود

  • کد خبر : 46000
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۸:۳۷
رئیس جمهور: رشد ۴۰ درصدی صادرات در یکسال گذشته/ باید به رفع موانع صادرات توجه شود
رئیس جمهور رشد ۴۰ درصدی صادرات را نشانه عزم فعالان اقتصادی برای توسعه صادرات دانست گفت: تمام تلاش باید در جهت رشد و تولید فن آوری پایه باشد و باید نسبت به رفع موانع صادرات آن توجه شود

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا؛ سید ابراهیم رئیسی روز شنبه در آیین روز ملی صادرات در سالن اجلاس سران گفت: توفیقی است برای من که امروز در جمع تجلیل از برترین های این عرصه حضور دارم و از همه عوامل و بویژه فعالان عرصه صادرات که افتخارات برای کشور به ارمغان آوردند  قدردانی می کنم.

وی اظهار داشت: ۴۰ درصد رشد صادرات در سال گذشته نشان از عزم فعالان اقتصادی است که می‌خواهند صادرات در کشور رشد یابد و این نشست نمادی از توجه به صادرات و صادرکنندگان به شمار می رود.

رئیس جمهور گفت: باید سهم خود را در ترانزیت کالا و گردش پولی مالی و اقتصاد منطقه و حق ایران اسلامی که حق والایی است دنبال کنیم؛رشد اقتصادی در کشور شدنی است و این شعار نیست.

آیت الله رئیسی ادامه داد: ما زیربناهای رشد اقتصادی و تولید را در کشور داریم و باید برای در این مسیر موانع را باید از پیش رو برداشت و فعالان اقتصادی هم با انگیزه و همگرایی خود در این مسیر گام بردارند. رشد اقتصادی امری است که اتفاق می افتد این دشمن را عصبانی کرده است و تمام این تحریم ها همه برای این است که کشور رشد نکند تولید نداشته باشد و صادرات نداشته باشد و کشور مصرف کننده باشد.

امروز جنگ اراده هاست

رئیس جمهور افزود: دشمن نمی خواهد ما رشد کنیم و به همین دلیل آشوب و بلوا ایجاد می کنند؛ تمام جاهایی که شما باشید و بازاریابی می کنید، دشمنان می خواهد کاری کنند که کالای شما بازار نداشته باشد. این جنگ اراده‌هاست یک اراده نمی خواهد ملت ایران رشد کند و حرفی در تولیدات و صادرات داشته باشد اما ایران تلاش می کند با عرضه تولیدات با کیفیت بازار را فتح کند.

آیت الله رئیسی تصریح کرد: این امروز جنگ اراده هاست و نشان دادیم که متوقف نمی شویم.

رئیس جمهور به اتفاق های خوب در زمینه رشد اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: دشمنان همه تلاش خود را می کنند که کشور مولد نباشد و فقط مصرف کننده باشیم در حالی که با وجود تحریم ها افتخارات بزرگی در عرصه صادرات شاهد هستیم.

وی ادامه داد: رشد ۴۰ درصدی صادرات نشان از عزم جدی فعالان اقتصادی کشور است.

آیت الله رئیسی با تاکید بر یافتن راهکارهایی برای رفع موانع صادراتی اظهار داشت: کارگروه‌های مرتبط با صادرات باید به نظرات صادرکنندگان بیش از دیگران توجه کنند و بدون تردید صادرات لازمه یک تولید قابل توجه است و آنچه رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال به همه ما فرمودند، این است که تمام تلاش باید در جهت رشد تولید دانش پایه و فناوری پایه باشد و دانشگاه در کنار صنعت، معدن، کشاورزی و غیره قرار گیرد و به صنعت و بازار ضمیمه شود.

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد ما دانش و فناوری پایه باشد منجر به افزایش تولیدات و صادرات و رشد اشتغال و رفع بیکاری شده و کالای کارآمد به منطقه عرصه خواهد شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: آمار پنج درصدی رشد تولید، رشد تجهیزات و ابزار تولید خبر خوبی است که وزیر صمت بیان کرد؛ همین طور رشد در حوزه شرکت‌های بورسی و کاهش نرخ بیکاری ، ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی سازمان شانگهای و آسیا و برداشتن موانع ارتباطات همسایگی و فعال شدن سیاست همسایگی و سیاست ارتباط با کشورهای همسایه همه و همه خبرهای خوبی برای تولید و اقتصاد و پیشرفت کشور است.

آیت الله رئیسی این را هم اضافه کرد، اگر می‌گوئیم رشد اقتصادی به بیش از پنج درصد داریم، به طور یقین دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد که هدف‌گذاری شده قابل دسترسی است و زیربنای این امر در کشور وجود دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: زنان و مردان با اراده در این مسیر داریم و اگر موانع از پیش روی فعالان اقتصادی برداشته شود خودشان با انگیزه و اندیشه خود این کار را پیش خواهند برد.

رئیس جمهور در مراسم روز ملی صادرات از ۵ صادرکننده برتر به نمایندگی از ۵۷ صادرکننده برتر سال تجلیل کرد.

آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی صبح امروز شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی صادرات با قدردانی از همه تلاش‌گران عرصه صادرات به ویژه در بخش محصولات غیرنفتی، از ۵ صادرکننده برتر کشور به نمایندگی از ۵۷ صادرکننده برتر سال ۱۴۰۱ با اهدای لوح تجلیل کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.