6
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد:

اهتمام به برپایی همایش‌های علمی در مسیر ترویج فرهنگ زکات

  • کد خبر : 46074
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
اهتمام به برپایی همایش‌های علمی در مسیر ترویج فرهنگ زکات
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: برای فرهنگ‌سازی پرداخت زکات در جامعه باید به برگزاری همایش‌های علمی و تبیینی اهتمام جدی صورت گیرد

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، روز یکشنبه اول آبان‌ماه، در دومین جلسه شورای زکات استان در سال جاری، با اشاره به برگزاری همایش علمی زکات در روز پنجم آبان‌ماه گفت: در راستای ارتقای انگیزه در مشمولان زکات از برترین‌های این فریضه و افراد فعال، عاملین، مبلغان و مروجین زکات تجلیل می‌شود.

وی با تأکید بر افزایش همکاری‌های دبیرخانه شورای زکات استان با مراکز علمی و دانشگاهی و کمیته امداد امام خمینی افزود: تأمین امنیت اجتماعی همایش با همکاری نهادهای امنیتی و انتظامی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، حضور فرمانداران و مسئولان شهرستانی در همایش را ضروری خواند و ادامه داد: در راستای عملیاتی کردن مصوبه‌های کمیته اطلاع‌رسانی در صداوسیما از حجت‌الاسلام آل‌هاشم پیام تلویزیونی با محوریت تبیین اهمیت پرداخت زکات ضبط و در همایش مورد استفاده قرار گیرد.

وی بر نقش محوری رسانه‌ها برای ارتقای فرهنگ و انگیزه پرداخت زکات تأکید کرد و گفت: رسانه‌های دیداری و شنیداری از نتایج منابع مالی که از محل اعتبارات زکات در مناطق محروم هزینه شده است، گزارش و اخبارهای جامع تهیه و بازنشر شود.

حجت‌الاسلام محمدزاده دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت جذب زکات در استان گفت: جذب زکات در استان نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۵۱ درصد رشد داشته و میزان آن ۵۶ میلیارد تومان بوده است. از ۷۲درصد روستاهای استان آذربایجان شرقی زکات جذب شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46074

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.