4
شهردار تبریز خبر داد؛

ارائه تسهیلات کم‌بهره به ۶ هزار کارگر شهرداری تبریز

  • کد خبر : 46152
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۹
ارائه تسهیلات کم‌بهره به ۶ هزار کارگر شهرداری تبریز
شهردار تبریز گفت: تا پایان دوره ششم شورای شهر، ۶ هزار نفر از کارگران شهرداری از وام کم‌بهره بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش تبریزمن به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار اظهار کرد: در راستای عمل به رویکرد اجتماعی شهرداری و حمایت از کارگران، تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر ۶ هزار نفر از کارگران خدوم مجموعه شهرداری تبریز از وام کم‌بهره بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این اقدام با همراهی و هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر تبریز و با هدف حمایت از بخش کارگری پرسنل شهرداری تبریز صورت خواهد گرفت.

براساس این گزارش، علاوه بر این تسهیلات برای کارگران شهرداری، یعقوب هوشیار، در جلسه روز گذشته شورای اسلامی شهر تبریز، لایحه حمایتی از بانوان سرپرست خانوار را نیز با قید یک فوریت به هیئت رئیسه شورا ارائه کرد که طی آن تا پایان این دوره از شورای شهر، سه هزار نفر از بانوان سرپرست خانوار از تسهیلات کم‌بهره ۳۰ میلیون تومانی بهره‌مند خواهند شد.

انعقاد قرارداد خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید در هفته آینده

شهردار تبریز گفت: در بحث آسفالت‌ریزی تمرکز شهرداری تبریز مربوط به مناطق کم‌برخوردار شهر است.

یعقوب هوشیار در خصوص آسفالت ریزی معابر شهری اظهار کرد: برای ایجاد توازن عملیات عمرانی در سطح شهر بودجه آسفالت اساسی مناطق۱و ۵ و ۲ به مناطق ۱۰ و ۶ و ۷ اختصاص یافته است.

وی افزود: با همراهی و حمایت شورای اسلامی شهر به سمت احداث کارخانه دوم تولید آسفالت تبریز حرکت می‌کنیم.

هوشیار در تشریح عملکرد بودجه عمرانی شهرداری تبریز اعلام کرد: بخش اعظمی از عملکرد بودجه عمرانی شهر مربوط به قطار شهری تبریز است و در کنار آن خرید تجهیزات و ماشین آلات آتش‌نشانی بخش دیگری از عملکرد بودجه عمرانی شهرداری تبریز است.

وی اضافه کرد: در  ۱۵ سال اخیر هیچ خودرویی برای آتش‌نشانی خریداری نشده و پیگیر خرید ماشین‌آلات جدید آتش‌نشانی هستیم.

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: در راستای تامین اقلام مورد نیاز نیروهای آتش نشانی تبریز تجهیزات فردی آتش‌نشانی در سال جاری خریداری شده است.

یعقوب هوشیار در خصوص خرید اتوبوس جدید برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز نیز گفت: اقدامات خوبی در حوزه خرید اتوبوس انجام گرفته و هفته آینده قرارداد خرید ۶۰ دستگاه اتوبوس جدید منعقد می‌شود.

وی با تاکید به صرفه جویی و کاهش هزینه‌های جاری یادآور شد: مقدمات خرید ۶۰ دستگاه کامیون برای صرفه‌جویی در هزینه کرایه حمل و نقل مصالح مربوط به پروژه‌های عمرانی نیز در حال انجام است.

شهردار تبریز تأکید کرد: تأمین منابع عمرانی در پیش‌بینی بودجه از محل فروش املاک بوده و برای تسریع در روند اجرای پروژه‌ها، ساختار شکست پروژه را طراحی و به زیرمجموعه‌ها تکلیف کردیم.

هوشیار افزود: مگاپروژه عتیق به‌رغم تزریق منابع مالی در چند سال گذشته راه به جایی نبرده و در دو هفته آتی در فاز اول و دوم این پروژه روزشمار نصب خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به تجربه موفق واگذاری پروژه عمرانی به سازمان‌های تابعه شهرداری تبریز افزود: هر قرارداد پیمانکاری که به بیرون از سازمان عمران شهرداری تبریز واگذار می‌شود هزینه‌ای دوبرابری برای شهرداری دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46152

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.