5

استاندار آذربایجان شرقی بر رفع موانع تحقق رشد اقتصادی استان تاکید کرد

  • کد خبر : 46103
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۸:۲۶
استاندار آذربایجان شرقی بر رفع موانع تحقق رشد اقتصادی استان تاکید کرد
استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم تعریف برنامه زمان بندی مشخص برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار استان تاکید کرد و گفت: سهم بخش‌های مختلف در رشد اقتصادی و میزان تحقق این سهم تعیین، موانع احتمالی در مسیر این رشد احصا و راهکارهای رفع این موانع ارائه شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، عابدین خرّم روز دوشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان شرقی با اشاره به ارائه گزارش عملکرد کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: گزارش هایی که ارائه می شود باید مبین اهداف کمی عملکردها بوده و میزان سرمایه گذاری های جذب شده اشتغال را به صورت دقیق مشخص کند.

وی افزود: کارگروه هایی که گزارش عملکرد ارائه می دهند علاوه بر انجام کارهای معمول به میزان تغییرات صورت گرفته در مسیر تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی را هم در آذربایجان شرقی مورد توجه قرار دهند.

استاندار آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: اقدامات انجام شده در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی، گردشگری و غیره باید از لحاظ زمان بندی، تاثیرات و نتایج حاصله قابل قضاوت باشد.

خرم همچنین خاطرنشان کرد: مدیر هر بخش نسبت به شرایط موجود اشرافیت و ارائه مطلب داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی بر رفع موانع تحقق رشد اقتصادی استان تاکید کرد

رشد اقتصادی مثبت آذربایجان شرقی از محل پروژه‌های رشد هشت درصدی تحقق یافت

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی گفت: تا پایان مردادماه جاری رشد مثبت اقتصادی از محل پروژه‌های رشد اقتصادی هشت درصدی معرفی شده توسط دستگاه های اجرایی استان محقق شده است.

محمد فرشکاران اظهار کرد: همکاران در دستگاه های مختلف اجرایی برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار استان با جدیت تلاش می کنند که جای قدردانی دارد.

وی افزود: برای اجرای طرح های مربوط به اشتغالزایی یک همت از محل صندوق توسعه ملی به استان تزریق خواهد شد؛ به همین میزان هم سیستم بانکی باید تامین کند.

فرشکاران اعلام کرد: در همین ارتباط حدود ۲.۶ همت از محل تبصره ۱۶ و ۱.۲ همت هم از محل تبصره ۱۸ توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: به تازگی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دستور داده ۲۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات توازن کسر شود و از محل تبصره ۱۸ در اختیار دارایی قرار گیرد تا در جهت ارائه تسهیلات مورد استفاده قرار گیرد.

فرشکاران خاطرنشان کرد: حدود ۶ همت از بابت تسهیلات، اعتبار به استان تزریق می‌ شود که در جهت ایجاد اشتغال پایدار در استان باید صرف شود و اگر برنامه ریزی مشخص و هدفمندی در این ارتباط نداشته باشیم، ممکن است صرفا به فضای تسهیلات دهی و به تبع آن افزایش نرخ تورم منجر شود.

وی  ادامه داد: در مورد اعتباراتی که قبلا در خصوص توسعه اشتغال پایدار در روستاها لحاظ شده صحت سنجی و بررسی های لازم را انجام می دهیم تا اقدامات بتواند اهداف تعریف شده را محقق سازد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.