2

گردهمایی ۴۳ رسانه‌‌ بین‌المللی از ۳۵ کشور جهان در تهران/ مجمع عمومی اوآنا به ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی آغاز به کار کرد

  • کد خبر : 46202
  • ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱
هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران خبرگزاری‌های داخلی و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش تبریزمن، خبرگزاری فارس،‌ هجدهمین مجمع عمومی سازمان خبرگزاری های آسیا و اقیانوسیه (اوآنا) طی مراسمی با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، مدیران رسانه‌های داخلی و هیون جون کیم مدیر اجرایی خبرگزاری یونهاپ در تهران آغاز به کار کرد.

بر پایه این گزارش،‌ در این اجلاس دو روزه ۶۰ نفر از روسا، مدیران و سردبیران ارشد از ۳۵ کشور عضو اوآنا حضور دارند.

«اوآنا» (OANA) نام اختصاری The Organization of Asia-Pacific News Agencies است که در ۲۲ دسامبر سال ۱۹۶۱ (۱ دی ۱۳۴۰) با هدف تسهیل اطلاع رسانی میان کشورهای این منطقه با حمایت سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) تاسیس شد.

توسعه و تقویت بیش از پیش همکاری‌های رسانه ای بین کشورهای عضو مهم ترین محور و دستور کار اجلاس مجمع عمومی اوآنا در تهران است.

در حال حاضر ۴۳ خبرگزاری از ۳۵ کشور قاره آسیا و اقیانوسیه در این سازمان عضویت دارند و جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که سه خبرگزاری آن شامل ایرنا، فارس و مهر در اوآنا عضو هستند.

هیون جین کیم معاون مدیر عامل خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی در مراسم افتتاحیه مجمع عمومی هجدهمین اجلاس اوآنا این اجلاس را یک فرصت مناسب برای تبادل همکاری ها بین رسانه ها دانست و افزود: هیجدهمین اجلاس مجمع عمومی اوآنا رخداد بسیار مهمی برای این سازمان است و می‌توانیم در مورد چالش‌های مهم بحث کنیم. اعضا می‌توانند فرصت‌های جدید را مطرح کرده و هر عضو فرصت دارد که تجریبات خودش را مطرح کند.

وی با ارائه پیشنهاد برگزاری جلسات بعدی این اجلاس در سئول مرکز کره جنوبی گفت که می‌توانیم هر سه سال مشورت کنیم که جلسات در کجا برگزار شود.

معاون مدیرعامل خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با بیان این که باید بتوانیم چالش‌ها و فرصت را شناسایی کنیم، گفت: باید فرصت و چالش ها را بررسی کرده و در مورد حل و فصل آن‌ها بحث کنیم.همچنین می توانیم در مورد مباحثی که در رسانه ها داریم، جلساتی را در خبرگزاری‌ها برگزاری کنیم و پیاده سازی را در دستور کار خود قرار دهیم، چرا که کارشناس‌های خوبی در این زمینه داریم وی می توانیم از آن ها بهره مند شویم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.