8

آغاز واردات خودرو توسط ۷ شرکت‌/ خودروهای وارداتی بزودی وارد کشور می‌شود‌

  • کد خبر : 46295
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۶
آغاز واردات خودرو توسط ۷ شرکت‌/ خودروهای وارداتی بزودی وارد کشور می‌شود‌
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت با اشاره به آغاز واردات خودرو توسط 7 شرکت‌، گفت: واردات خودرو محدود به 7 شرکتی که اسامی آنها امروز اعلام شد، نیست و قطعا واردات خودرو توسط شرکت‌های بیش‌تری که حائز شرایط واردات هستند، انجام می‌شود.

به گزارش تبریزمن، عبدالله توکلی با اشاره به اعلام اسامی ۷ شرکت واردکننده خودرو، اظهار داشت: واردات محدود به این ۷ شرکتی که اسامی آنها در نامه (پایین) منتشر شده است، نیست، ‌‌زیرا فرآیند واردات خودر یک فرآیند پویا است و در صورتی که متقاضیان واردات خودرو شرایط لازم برای واردات را داشته باشند به این فهرست اضافه می شود.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اظهار داشت: در واقع این ۷ شرکت واردکننده خودرو که اسامی آنها امروز از طریق یک نامه منتشر شده است فرآیند واردات را زودتر آغاز کرده اند و از آنجا که حائز شرایط لازم برای واردات بوده‌اند اسامی آنها در این فهرست ذکر شده است اما  قطعا تعداد شرکت‌های واردات کننده خودرو چند برابر شرکت هایی خواهند بود که اسامی آنها اعلام شده است.

وی افزود: بنابراین شرکت‌هایی که متقاضی واردات خودرو هستند در صورتی که تا پایان امسال و تا هر زمانی که امکان واردات خودرو وجود دارد می توانند تقاضای خود را به وزارت صمت ارائه و در صورت تایید نسبت به واردات خودرو اقدام کنند.

توکلی لاهیجانی در مورد زمان واردات خودرو اظهار داشت: شرکت‌ها مشغول به انجام امور مربوط به فرآیند واردات هستند و نمی توان زمان دقیقی را برای واردات اعلام کرد زیرا واردات خودرو بستگی به ارتباط شرکت های وارد کننده با خودروساز و همچنین فرآیند واردات خودرو دارد اما  پیش بینی می شود تا سه ماه آینده واردات خودرو انجام شود.

مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت اظهار داشت: پیش از این نیز اعلام شده بود که تقریبا ۲۸ شرکت از غربالگری اولیه عبور کرده بودند اما این ۷ شرکت  که اسامی آنها اعلام شده است مدارک خود را زودتر ارائه کرده و فرآیند را آغاز کرده اند.

توکلی لاهیجانی بیان داشت: خودروهای کره‌ای، ژاپنی و اروپایی نیز در بین خودروهایی که در فهرست واردات قرار گرفته است دیده می شود.

به گزارش‌ فارس، بر اساس نامه عبدالله توکلی لاهیجانی، مدیرکل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت، به‌ مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات (باقری) اسامی ۷ شرکت واردکننده خودرو اعلام شد.

د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این نامه‌ خطاب به مدیر‌کل‌ دفتر مقررات صادرات و واردات با موضوع ‌«فعال‌سازی شناسه ملی شرکت‌های واردکننده (ارزیابی مرحله نخست)»، آمده است: ‌عطف به نامه شماره ۶۰٫۱۸۰۷۶۲ مورخ ۲۵ مهر ۱۴۰۱، نام و شناسه ملی شرکت‌های واردکننده مرحله نخست بر مبنای مستندات اولیه ارائه‌شده مطابق با الزامات آیین‌نامه واردات خودرو (تصویب‌نامه شماره ۵۹۸۶۰٫۹۵۲۴۰هــ مورخ ۳ شهریور ۱۴۰۱) و جلسات کارشناسی برگزارشده، به منظور ایجاد دسترسی برای ثبت شناسه خودرو د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کد تعرفه ۸۶۰۳ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جدول زیر ارسال می‌شود.

شایان ذکر است مستندات ارائه شده این شرکت‌ها ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز نظر قرارداد با شرکت خودروسازی خارجی، وضعیت خدمات پس ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز فروش و برنامه سرمایه‌گذاری فناورانه د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر حال بررسی است. پیشاپیش ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز تسریع و همکاری آن دفتر سپاسگزاری می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.