10

درخواست کمک رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه

  • کد خبر : 46278
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۶
درخواست کمک رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از نمایندگان مجلس برای تخصیص بودجه
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی با توجه به گستردگی و خدمات‌دهی بخش سلامت آن به استان‌های همجوار، به شدت با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه است، از نمایندگان استان در مجلس درخواست کرد در تخصیص بودجه لازم برای رفع این مشکل پیشقدم شوند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، بهمن نقی پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، کمبود تخت بیمارستانی و تجهیزات بیمارستانی را چزو چالش های اصلی حوزه بهداشت و درمان استان برشمرد و  افزود: متاسفانه این کمبودها در تمامی شهرستان های ۲۱ گانه استان وجود دارد که در آینده این حوزه مهم امنیت سلامت شهروندان را به مخاطره خواهد انداخت.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت های نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی، ردیف بودجه ای مشخص برای تعمیرات تجهیزات بیمارستانی و خرید تجهیزات جدید در نظر گرفته شود.

نقی پور خواستار توجه بیش از پیش دولت و مجلس شورای اسلامی به تخصیص بودجه ویژه در حوزه بهداشت و درمان به منظور اثرگذاری در کاهش بار بیماری ها شد و ادامه داد: ارتقای خدمات حوزه بهداشت و درمان در مناطق محروم به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های دانشگاه علوم پزشکی تبریز است که باید توسط دولت و مجلس پیگیری جدی شود.

وی با اشاره به اینکه طبق برنامه ریزی های صورت گرفته تمام تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه بهداشت متمرکز بر کاهش بیماری هاست، اضافه کرد: اما متاسفانه تخصیص بودجه به این حوزه متناسب با فعالیت صورت گرفته نبوده و برنامه ریزی های کلان کشوری درمان محور بوده و رفع این مشکل نیازمند توجه ویژه به حوزه بهداشت در سیستم برنامه ریزی و بودجه ریزی های کلان کشوری است.

نقی پور اظهار داشت: با توجه به تعدد مراکز بهداشتی در شهرستان های آذربایجان شرقی و مراجعه اکثریت مردم این مناطق به این مراکز، انتظار می رود نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این خصوص پیش قدم بوده و در راستای تخصیص اعتبارات ملی برای رفع مشکلات حوزه بهداشت ما را همراهی کنند.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته تلاش کردیم تا بدهی های دانشگاه علوم پزشکی تبریز را در تمام شهرستان ها در حد توان کاهش دهیم، گفت: طی این مدت افزون بر یکهزار میلیارد تومان از  بدهی های دانشگاه پرداخت شد.

نقی پور، توجه به زیرساخت های آموزشی و فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به قانون افزایش پذیرش دانشجو، متاسفانه زیرساخت های کافی برای این موضوع در نظر گرفته نشده است و انتظار داریم نمایندگان مجلس در خصوص ایجاد ردیف های خاص برای تامین  نیازهای آموزشی، امکانات، تجهیزات و همچنین بودجه های فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی را همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست بر ضرورت همراهی و همکاری نمایندگان مجلس و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای رفع مسائل و مشکلات مردم تاکید کرد.

مهدی اسماعیلی گفت: در این مسیر باید دست به دست هم دهیم تا با پیگیری های ملی مشکلات حوزه بهداشت و درمان آذربایجان شرقی حل و فصل شود.

وی خواستار احصا و جمع بندی نارسایی ها و کمبودهای حوزه بهداشت و درمان در شهرستان های ۲۱ گانه استان شد و ادامه داد: انتظار می رود ضمن احصای دقیق کمبودها، با همفکری و تعامل برنامه ها در راستای رفع این مشکلات متمرکز شود.

به گزارش ایرنا در زمان حاضر تعداد تخت های بیمارستانی آذربایجان شرقی با بیش از چهار میلیون نفر جمعیت به کمتر از هفت هزار عدد می رسد، در حالی که این رقم باید حداقل باید ۲ برابر شود.

مراکز درمانی آذربایجان شرقی به عنوان قطب پزشکی منطقه شمال غرب، علاوه بر این استان به بیماران استان های اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان نیز خدمات می دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46278

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.