3

۵۳۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های فرودگاهی در آذربایجان شرقی هزینه می‌شود

  • کد خبر : 46362
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶
۵۳۰ میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های فرودگاهی در آذربایجان شرقی هزینه می‌شود
مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۵۳۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای اجرای پروژه های عمرانی فرودگاه های استان در نیمه دوم امسال هزینه می‌شود.

به گزارش تبریزمن، رامین آذری با بیان اینکه اجرای این پروژه ها باعث افزایش قابل توجه کیفیت خدمت رسانی به مسافران فرودگاه‌های تبریز و سهند می شود، افزود: این پروژه ها از جمله شامل بهسازی محوطه ترمینال داخلی فرودگاه تبریز، بهسازی سرویس های بهداشتی ترمینال حج فرودگاه تبریز، اصلاح جاده دسترسی اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما و سامانه‌های نظارت تصویری فرودگاه‌های تبریز و سهند است.

وی مرمت و بهسازی ساختمان پلیس فرودگاه تبریز و احدث دیوار حفاظتی فرودگاه سهند را از دیگر پروژه‌های عمرانی مهم این اداره کل اعلام کرد و اظهار داشت: مقدمات اجرایی این پروژها آغاز شده و به سرعت در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: از این میزان اعتبار، ۲۵۰ میلیارد ریال برای سه پروژه مهم احداث سوله اداره آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما، اصلاح کف و سقف کادب ترمینال حج و احداث موتورخانه ترمینال حج پیش بینی شده که در مراحل نهایی تخصیص اعتبار است و بلافاصله پس از تخصیص، عملیات اجرایی این پروژه ها آغاز می شود.

آذری، با بیان اینکه در نیمه نخست سال جاری نیز پروژه نصب و راه اندازی چراغ های SFLS باند ۳۰R فرودگاه تبریز اجرا شده است، ادامه داد: این چراغ ها به منظور ارتقاء سیستم روشناییCAT۲ باند ۳۰R فرودگاه تبریز نصب شده اند و موجب تسهیل دید خلبان در هنگام شب یا شرایط دید نامناسب می شوند و با حالت فلش زن، خط وسط باند را مشخص می کنند.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در فرودگاه تبریز در ۲ بخش پروازی و عمرانی، یادآوری کرد: گسترش قابل توجه مسیرهای پروازی و افزایش آمار جابجایی مسافر و پرواز از مهم ترین دستاوردهای فرودگاه تبریز در نیمه نخست امسال است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: طبق اعلام «گروه آمار و اطلاعات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران» در نیمه نخست امسال ۷۶۹ هزار و ۸۹۵ مسافر با انجام ۶ هزار و ۷۸ پرواز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹ درصد در تعداد مسافران و ۲ درصد در تعداد پروازها افزایش یافته است به طوری که در مدت مشابه سال گذشته ۵۵۴ هزار و ۹۱۱ مسافر با پنج هزار و ۹۵۵ پرواز جابجا شده بودند.

آذری، افزود: در اربعین حسینی نیز فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز همانند سال گذشته از فرودگاه‌های منتخب کشور برای جابجایی زائران بود که از ۱۷ تا ۳۱ شهریور سه هزار و ۲۲ زائر را با استفاده از ۲ شرکت هواپیمایی در مسیر تبریز – نجف جابجا کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46362

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.