0

امیرعبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها قرار گیرد

  • کد خبر : 46395
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
امیرعبداللهیان: اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها قرار گیرد
وزیر امور خارجه با اشاره به جنایت شاهچراغ و اینکه اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند، گفت: اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و‌ مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

به گزارش تبریزمن، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی اقدام تروریستی عصر روز چهارشنبه در حرم شاهچراغ در شیراز در صفحه اینستاگرامش نوشت: این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن کرد.

وی در این باره نوشت: اینجانب و همه همکارانم در وزارت امور خارجه، شهادت زائران مظلوم جنایت تروریستی، در حرم مطهر شاهچراغ شیراز را تسلیت عرض کرده و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت می‌کنیم.

وزیر خارجه با بیان اینکه این جنایت، نیات شوم مشوقان ترور و خشونت در ایران را کاملا روشن کرد، افزود: اطلاعات موثقی موجود است که دشمنان، پروژه چند لایه ناامن سازی ایران را طراحی کرده‌اند.

 رئیس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بی‌تردید اجازه نمی‌دهیم منافع و امنیت ملی ایران بازیچه دست تروریست‌ها و‌ مداخله‌گران خارجی مدعی حقوق بشر قرار گیرد.

 غروب روز چهارشنبه یک فرد مسلح حین ورود به حرم مطهر شاهچراغ به سمت زائران تیراندازی کرد. در این عملیات تروریستی ۱۵ نفر به شهادت رسیدند و ۱۹ نفر هم زخمی شدند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیشب در توئیتر نوشت: شاه چراغ‬⁩ ایران به خون نشست. مدعیان دروغین ⁧‫حقوق بشر‬⁩ در پس اظهارات به ظاهر بشردوستانه و ادعاهای واهی خود، دقیقا همین صحنه‌های خشونت و به خاک و خون کشیدن مردم ⁧‫ایران‬⁩ را می‌خواستند. برای آنان هدف وسیله را توجیه می‌کند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل متحدبه این اقدام تروریستی واکنش نشان داد و گفت: «حمله به یک مکان مذهبی در ایران سزاوار محکومیت است و ما تمامی اقدامات تروریستی را محکوم می‌کنیم.»

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.