3

بیانیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص وقایع روز چهارشنبه این دانشگاه

  • کد خبر : 46528
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
بیانیه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص وقایع روز چهارشنبه این دانشگاه
روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بدنبال تجمع غیرقانونی روز چهارشنبه در این دانشگاه با صدور بیانیه ای توضیحات لازم را در این خصوص ارائه کرد.

به گزارش تبریزمن، در این بیانیه آمده است: بدنبال تجمع غیر قانونی تعدادی از دانشجویان در روز چهارشنبه ۴ آبان ماه سالجاری و اتفاقات پس از آن که منجر به فضاسازی برخی رسانه ها شده است و با توجه به نگرانی و تماس های مکرر خانواده های محترم دانشجویان از سایر شهرستان ها به اطلاع می رساند، تجمع مزبور با حضور ۷۰ تا ۸۰ نفر از دانشجویان از ساعت ۱۲:۳۰ روز چهارشنبه در مقابل سلف سرویس مرکزی این دانشگاه آغاز شد. همزمان با شروع این تجمع غیر قانونی و با توجه به هشدارهای قبلی و همچنین به منظور صیانت از امنیت و سلامت دانشجویان، تمهیداتی توسط عوامل انتظامات دانشگاه در داخل پردیس اتخاذ گردید که شناسائی و ممانعت از حضور افراد غیر دانشجو در بین تجمع کنندگان از جمله این تمهیدات بود.

همچنین در نخستین دقایق این تجمع معاون فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه نیز در جمع این افراد حاضر شد و در گفتگو با دانشجویان، تعدادی از آنان دغدغه خود را پی گیری وضعیت ۲ تن از دانشجویان اعلام کردند که در همین رابطه به استحضار دانشجویان عزیز می رساند، موضوع دستگیری این ۲ نفر که در خارج از فضای دانشگاه و توسط نهادهای امنیتی صورت گرفته است در چند روز اخیر توسط دانشگاه در حال پی گیری بوده و این پی گیری ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

بعد از ساعت ۱۴ و بعد از خروج بخش قابل توجهی از دانشجویان از تجمع اولیه، هسته مرکزی تجمع که بالغ بر ۳۰ نفر بودند محل تجمع خود را از مقابل سلف سرویس به ورودی اصلی پردیس دانشگاه منتقل نموده و تا ساعت ۱۷ به تجمع خود در همان محل ادامه دادند که در این مدت، بلوار مشرف به ورودی دانشگاه با هدف عدم تردد شهروندان و کاهش خطرات احتمالی توسط نیروی انتظامی مسدود گردیده بود. این افراد بعد از ساعت ۱۷  به سمت مجموعه خوابگاه های دخترانه دانشگاه حرکت نموده و سپس با برداشتن سنگ و چوب به سمت مجموعه خوابگاه پسرانه شهید مسلم کیخا تغییر مسیر دادند و بعد از حمله به تعدادی از کارکنان انتظامات دانشگاه و متشنج نمودن اوضاع وارد مجموعه خوابگاه شده و تعدادی از آنان که به نظر می رسید جزو دانشجویان این دانشگاه نیستند نیز با استفاده از تاریکی هوا محل را ترک کردند.

با توجه به مطالب منتشر شده در فضای مجازی ضمن تکذیب شایعات نخ نمائی همچون استفاده از آمبولانس برای جابجایی نیروهای انتظامات و یا افراد دستگیر شده و همچنین حمله به خوابگاه دخترانه به اطلاع می رساند تا این لحظه دانشجویانی که به دلیل عدم ارائه کارت دانشجوئی و عدم همکاری با انتظامات دانشگاه دستگیر شده بودند آزاد شده و همانگونه که گفته شد، موضوع بازداشت شدگان روزهای قبل نیز در حال پی گیری می باشد.

به اطلاع خانواده های محترم می رساند در حال حاضر خوابگاه های دانشجویی دخترانه و پسرانه وضعیت طبیعی داشته و مجموعه انتظامات دانشگاه خود را همچنان موظف می داند تا با تمام توان از سلامت و امنیت دانشجویان صیانت نماید و در این مسیر از همکاری قاطبه دانشجویان فهیم و مسئولیت شناس دانشگاه نیز تشکر می نماید.

همچنین در نخستین ساعات شامگاه دیروز رییس دانشگاه با هدف سرکشی از آخرین وضعیت دانشجویان ساکن خوابگاه پسرانه شهید مسلم کیخا در این خوابگاه حضور یافت و سپس با حضور در سلف سرویس پسرانه با دانشجویان به گفت و شنود پرداخت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46528

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.