1

تأمین آب شرب ۱۰ هزار روستا در دستور کار قرار دارد

  • کد خبر : 46540
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
تأمین آب شرب ۱۰ هزار روستا در دستور کار قرار دارد
معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا گفت: تأمین آب شرب ۱۰ هزار روستا در دستورکار قرار دارد.

به گزارش تبریزمن، محمد جوانبخت در حاشیه بازدید از سد آبسرده بروجرد که امروز صورت گرفت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در وزارت نیرو یک طرح تحت عنوان جهاد آبرسانی در دستور کار قرار دارد که هدف آن تأمین آب شرب ۱۰ هزار روستا است.

وی تصریح کرد: با توجه به بررسی‌هایی که صورت گرفته این میزان احتمالاً افزایش یابد شاید نزدیک به دو برابر افزایش پیدا کند که این مهم به‌تدریج در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه انتظار می‌رود تا پایان سال بیشتر از یک‌سوم آن به نتیجه برسد، افزود: در کنار آن آبرسانی به شهرها نیز با عنایت به کم‌آبی که در کشور وجود دارد و همه‌ساله تعداد قابل‌توجهی از شهرهای کشور با مشکل کم‌آبی مواجه می‌شوند، انجام می‌شود.

جوانبخت خاطرنشان کرد: تقریباً سه سال است با پدیده خشکسالی روبرو هستیم و با تعداد زیادی از پروژه‌های آبرسانی به‌ویژه در سال جاری که خیلی بیشتر از سال‌های گذشته است، مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: با توجه به برنامه‌ریزی که شده وزارت نیرو با جدیت و دقت کامل موضوع آبرسانی به شهر به‌ویژه آب شرب که از مسائل اصلی ما بوده را در دستور کار داشته و سعی خواهیم کرد علاوه بر اعتبارات منظور شده در ردیف‌های بودجه که به‌صورت عادی همه‌ساله منظور می‌شود با عنایتی که رئیس‌جمهور به بحث تأمین آب‌دارند و با پیگیری‌هایی که می‌شود قطعاً اعداد و ارقام یا اعتبارات بیشتر از آنچه در بودجه هست به این امر از آن جهت که آب شرب مردم از اولویت‌های کشور است، اختصاص می‌یابد.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا بیان کرد: با توجه به اینکه در حوزه آب شرب مشکلاتی وجود دارد و مجموعه ما در وزارت خانه کار را با سختی پیش می‌برند اما در این حال از مردم می‌خواهیم که مدیریت مصرف و صرفه‌جویی را فراموش نکنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.