3

واشنگتن به وزیر انرژی عربستان: روابط ما عاشقانه نیست

  • کد خبر : 46439
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
واشنگتن به وزیر انرژی عربستان: روابط ما عاشقانه نیست
کاخ سفید نسبت به اظهارات «عبدالعزیز بن سلمان»، وزیر انرژی عربستان مبنی بر این که کشورش تصمیم دارد پس از اختلاف در مورد تصمیم کاهش تولید نفت، در قبال تیرگی روابط میان دو کشور "با پختگی و بالغانه "رفتار کند، ابراز خشم کرد.

به گزارش تبریزمن، جان کربی، هماهنگ کننده روابط راهبردی در شورای امنیت ملی آمریکا گفت: رابطه ما با عربستان یک رابطه عاشقانه دوران دبیرستان نیست. توصیف ریاض به عنوان یک شریک بالغ تر در رابطه با واشنگتن خوب نبود.

وی تاکید کرد: ما در مورد یک رابطه مهم دوجانبه صحبت می‌کنیم؛ مشارکتی که بیش از ۸۰ سال ادامه داشته است و من گمان نمی‌کنم صحبت در مورد آن با این عبارات، لزوما تاثیری بر اهمیت این رابطه و طرز فکر ما درباره آن داشته باشد. وی گفت:‌ مقامات آمریکایی قبل از سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به عربستان در ژوئیه گذشته، مطلع بودند که امنیت انرژی موضوع بحث خواهد بود.

کربی گفت: ما قبل از سفر در این مورد صحبت کردیم که امنیت انرژی موضوع بحث رئیس جمهور خواهد بود و نیز با عربستان درباره تعادل بهتر بین عرضه و تقاضا مذاکره کردیم. بایدن خود در جده گفت که امیدوار است تولید نفت افزایش یابد.

کربی تاکید کرد، تصمیم بعدی برای کاهش تولید به میزان دو میلیون بشکه در روز قطعا با مذاکراتی که داشتیم مطابقت نداشت.

وی خاطر نشان کرد، بایدن برای تکمیل بازنگری در روابط عربستان عجله‌ای نداشت.

پیش از این، شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان، پس از مناقشه بر سر تصمیم «اوپک +» برای کاهش تولید نفت، گفت، عربستان تصمیم گرفته است تا با «پختگی» نسبت به روابط پرتنش ریاض و واشنگتن برخورد کند.

وزیر انرژی عربستان در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت روابط ریاض و واشنگتن به مسیر صحیح خود گفت: ما در عربستان تصمیم گرفته‌ایم که عاقل باشیم.

در پی تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان دو میلیون بشکه در روز از نوامبر آینده، اختلافات میان ریاض و واشنگتن شدت یافته و ایالات متحده تهدید کرده است در نتیجه این تصمیم که کاخ سفید آن را “همسویی” با روسیه توصیف کرد در  روابط خود با عربستان بازنگری می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46439

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.