3

سید حسن نصرالله: ترسیم مرزها به منزله عادی‌سازی با اسرائیل نیست

  • کد خبر : 46690
  • ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۵
سید حسن نصرالله: ترسیم مرزها به منزله عادی‌سازی با اسرائیل نیست
دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد که تمامی مذاکرات درخصوص پرونده ترسیم مرزها، به صورت غیرمستقیم انجام شد و هیات‌های لبنانی و اسرائیلی در زیر یک سقف با یکدیگر دیدار نکردند و این مسأله شبهه عادی‌سازی را نفی می‌کند.

به گزارش تبریزمن به نقل از المیادین، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانی عنوان داشت: تجربه پرونده ترسیم مرزها یک تجربه غنی و بسیار مهم در سطح لبنان و مقاومت است و شایسته تمرکز بسیار بر روی آن است.

وی تصریح کرد: بعد از آنکه اسناد مربوط به پرونده ترسیم مرزها را تکمیل کردیم، تمامی تدابیر ویژه‌ای که مقاومت اعلام کرد، خاتمه یافت.

وی افزود، آنچه که صورت گرفت، پیروزی بزرگی برای لبنان به عنوان یک کشور و ملت و مقاومت است و تحولات امضای توافق ترسیم مرزها از ناحیه ظاهری بر این نکته صحه می‌گذارد که هرگونه صحبت از عادی سازی امری بی پایه و اساس است.

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در مقابلِ برخی از ملاحظات و چالش‌هایی که از آغاز مذاکرات و توافق حاصله مطرح شد، برخی از افراد بهت زده شده و به دلیل شدت بهت زدگی سخنان نامفهومی را مطرح کردند. کسانی که ملاحظه‌های شایان ذکری را مطرح کنند ما به آن پاسخ می‌دهیم اما کسانی که کینه کورشان کرده است ما هرچقدر هم صحبت کنیم آنها اصلا چیزی نخواهند شنید.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد آنچه که صورت گرفت حتی از لحاظ ظاهری نیز تاکیدی بر این دارد که صحبت از عادی سازی بی پایه و اساس است.

وی عنوان داشت: تمامی مذاکرات درخصوص پرونده ترسیم مرزها غیر مستقیم بود و هیئت‌های لبنانی و اسرائیلی زیر یک سقف با یکدیگر دیدار نداشتند. سندی که لبنان آن را نگه خواهد داشت در بردارنده امضای اسرائیل نیست و مسئولان در لبنان با دقت رفتار کردند تا شبهه عادی سازی را ندهند.

سید حسن‌ نصرالله خاطرنشان کرد: پرونده ترسیم مرزها یک معاهده بین المللی نیست و دربردارنده هیچ عادی سازی با اسرائیل نیست؛ اسرائیلی که اذعان دارد هیچ تضمین‌های امنیتی را دریافت نکرده است. لبنان مرحله مهمی را تکمیل کرد که کشور را در مقابل مرحله جدیدی قرار خواهد داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.