3

نخست‌وزیر جدید انگلیس نیامده متهم به سوء‌مدیریت شد

  • کد خبر : 46766
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
نخست‌وزیر جدید انگلیس نیامده متهم به سوء‌مدیریت شد
نخست‌وزیر جدید انگلیس به دلیل تصمیم برای عدم حضور در نشست ماه آینده مصر به سوء مدیریت متهم شده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، تصمیم «ریشی سوناک» نخست‌وزیر تازه منصوب شده انگلیس برای عدم شرکت در ماه آینده مبارزه با تغییرات اقلیمی مصر موسوم به (Cop27) از سوی احزاب مخالف در انگلیس به ناتوانی در اداره امور و سوء مدیریت متهم شد.

روزنامه انگلیسی «دیلی تلگراف» در این خصوص نوشت، نخست‌وزیر انگلیس اصرار دارد که شخصاً به مبارزه با بحران اقلیمی متعهد است اما باید به جای حضور در این نشست بر «چالش‌های جدی داخلی» در کشورش متمرکز شود.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست‌وزیری انگلیس روز گذشته (جمعه) برای اولین بار اعتراف کرد که در دوران دولت «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق انگلیس به پادشاه بریتانیا توصیه شده است که در نشست cop27 حضور پیدا نکند اما کاخ باکینگهام صراحتاً هرگونه پیشنهادات مبنی بر ناراحتی از عدم حضور در نشست اقلیمی مصر را رد کرد.

مشاوران شاه انگلیس می‌گویند گرچه او در نشست قبلی اقلیمی در «گلاسگو»  بعنوان یک شخصیت برجسته حضور داشته و حتی در آن جا یک سخنرانی ویدئویی ویژه ایراد کرد اما از زمانی که شاهزاده ولز شده است، موضع و جایگاه وی تغییر کرده است و شاه انگلیس به نقش جدید خود بعنوان پادشاه بریتانیا توجه ویژه دارد و درک می‌کند که سفر کوتاه به مصر برای اولین سفر دولتی وی به خارج از کشور چندان مناسب نیست.

طبق این گزارش، شب گذشته، منابع سلطنتی در انگلیس در خصوص برخی ادعاها مبنی بر نارضایتی پادشاه انگلیس از این که تنها وزرا از جانب انگلستان در نشست مصر حضور پیدا خواهند کرد، انتقاد کرد و گفت که اظهارنظرات مطرح شده در این رابطه بدون آگاهی یا مجوز بوده است.

روزنامه دیلی تلگراف گزارش کرد که تصمیم سوناک برای عدم حضور در نشست مصر این نگرانی را مطرح خواهد کرد که انگلیس نماینده مناسبی به این نشست اقلیمی نفرستاده است زیرا پیش از این تراس قصد شرکت در این نشست را داشته است.

آن طور که گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهد، «جیمز کلورلی» وزیر خارجه بریتانیا، «گرانت شاپس» وزیر حمل و نقل و «ترزا کافی» وزیر محیط زیست انگلیس به همراه «آلوک شارما» رئیس همایش cop26 در نشست مصر حاضر خواهند شد.

تصمیم سوناک موجی از انتقادات را از سوی احزاب مخالف انگلیس به همراه داشته است به طوریکه «نادین دوریس» وزیر کابینه سابق حزب محافظه‌کار انگلیس روز جمعه گفت که عدم حضور سوناک در نشست «شرم الشیخ» مصر اقدامی «اشتباه» است و گرمای جهانی «بزرگترین بحرانی است که سیاره ما با آن روبرو است».

«کر استارمر» رهبر حزب کارگر انگلیس نیز در این خصوص گفت که مردم «از نخست‌وزیر خود انتظار دارند که در سامان‌دهی به این مشکلات در عرصه جهانی حضور داشته باشد. این قطعاً یک سوء‌ مدیریت است».

با این حال، آن طور که در این گزارش آمده است،‌«جیکوب ریس موگ» که روز سه‌شنبه هفته گذشته از سمت خود به عنوان وزیر انرژی انگلیس استعفا کرد، گفت که عدم حضور ریشی سوناک در نشست مصر، تصمیم درستی است.

سوناک که در دولت «بوریس جانسون» نخست وزیر پیشین وزیر خزانه داری بود، روز دوشنبه به عنوان رهبر جدید حزب محافظه کار معرفی شد و روز سه شنبه نخست وزیری انگلیس را برعهده گرفت.

با تایید چارلز سوم پادشاه انگلیس، ریشی سوناک وزیر دارایی سابق این کشور سه‌شنبه (۲۵ اکتبر سوم آبان ماه) به طور رسمی به عنوان نخست‌وزیر جدید انگلیس منصوب شد.

این انتصاب در میانه بحران سیاسی و آشفتگی اقتصادی انگلیس انجام شده که «لیز تراس» نخست‌وزیر سابق را کمتر از دو ماه بعد از انتصاب به کناره‌گیری مجبور کرد.

تراس هفته گذشته در حالی که بسیاری در انگلیس از برنامه‌های اقتصادی وی خشمگین بودند، از مقام خود استعفا داد.

سوناک اولین آسیایی- انگلیسی که این نقش را برعهده گرفته و بانکدار مولتی میلیونر سابق، با «چارلز سوم» در کاخ باکینگهام به عنوان بخشی از روند انتقال قدرت دیدار کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46766

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.