2

کرملین شرط روسیه برای مذاکره احتمالی پوتین و بایدن را اعلام کرد

  • کد خبر : 46975
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
کرملین شرط روسیه برای مذاکره احتمالی پوتین و بایدن را اعلام کرد
سخنگوی کاخ کرملین شرط فراهم شدن زمینه برای مذاکرات میان رؤسای جمهور روسیه و آمریکا را اعلام کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از اسپوتینک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اگر آمریکا آماده پرداختن به نگرانی‌های امنیتی مسکو باشد، ممکن است زمینه برای مذاکرات ولادیمیر پوتین و جو بایدن، فراهم شود.

طی روزهای گذشته پس از هشدارهای روسیه درباره برنامه کی‌یف برای انفجار یک «بمب کثیف» و مقصر جلوه دادن مسکو، تنش‌ها بر سر عملیات نظامی این کشور در اوکراین بالا گرفت.

پسکوف در پاسخ به اینکه چه اقدامی از سوی واشنگتن می‌تواند زمینه را برای مذاکرات فراهم کند، گفت که شاید تمایل کاخ سفید برای بازگشت به شرایط ماه‌های دسامبر-ژانویه، این زمینه را فراهم آورد.

وی درباره این اقدام و احتمال فراهم شدن بستر برای مذاکره رهبران دو کشور، گفت: تمایل آمریکا برای بازگشت به شرایط ماه‌های دسامبر و ژانویه و توجه به این موضوع که «شاید پیشنهاد روس‌ها به نفع همه ما نباشد اما شاید ارزش نشستن پای میز مذاکره را داشته باشد»؛ منظورم پیش‌نویس اسنادی است که هم به بروکسل و هم واشنگتن ارسال شده است.

اظهارات پسکوف در حالی مطرح شده که رئیس جمهور روسیه در ماه اکتبر گفته بود «از آنجا که هیچ سکو و بستری برای مذاکره وجود ندارد، لزومی هم برای مذاکره با بایدن نیست.»

روسیه در ماه دسامبر، نسخه پیش‌نویس ضمانت‌های امنیتی خود را صادر کرد و از آمریکا و ناتو خواست تا به منظور تنش‌زدایی، جلسه برگزار کرده و راجع به آن به گفت‌وگو بنشینند. در این ضمانت‌ها به اعمال محدودیت‌های عمده درباره اعزام نیرو، موشک و تجهیزات نظامی و همچنین تحدید گسترش ناتو با هدف دور نگه داشتن اوکراین از بلوک، اشاره شده بود.

از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰)، آمریکا و غرب ضمن اعمال تحریم‌های گسترده علیه مسکو، با ارسال تجهیزات و فراهم کردن کمک مالی برای اوکراین، به تشدید جنگ و طولانی شدن آن دامن زده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=46975

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.