7

خزعلی: طرح مشاوره و آموزش ویژه چهار سال نخست زندگی زوجین در دست تدوین است/ کم رنگ‌شدن نقش تربیتی والدین با فضای مجازی

  • کد خبر : 47066
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۱
خزعلی: طرح مشاوره و آموزش ویژه چهار سال نخست زندگی زوجین در دست تدوین است/ کم رنگ‌شدن نقش تربیتی والدین با فضای مجازی
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به خانواده‌محوری به عنوان یکی از محورهای سند تحول مورد تاکید دولت، گفت: بیشترین آمار طلاق در چهار سال نخست زندگی زوجین رخ می دهد، از این رو طرح مشاوره و آموزش ویژه در دست تدوین است و در ماه‌های آینده ابلاغ خواهد شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، انسیه خزعلی روز دوشنبه در آیین پایانی دومین جشنواره سراسری زوجهای جوان ارتش در مشهد اظهار کرد: بیشترین آمار طلاق در چهار سال نخست زندگی زوجین رخ می دهد از این رو طرح مشاوره و آموزش ویژه برای این سالها در دست تدوین است و در ماههای آینده ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: همچنین مشاوره و آموزش در یک سال نخست ازدواج نیز باید مورد توجه قرار گیرد و مهارتهای زندگی افزایش یابد و دولت یکی از محورهای اصلی سند تحول را خانواده محوری قرار داده و در همه قوانین، استحکام خانواده مورد تاکید است.

معاون رئیس‌جمهور بیان‌کرد: در پشتیبانی از خانواده و تحکیم آن تسهیلات ازدواج، مسکن و دیگر تسهیلات نیز مورد توجه است اما همه نیازمندیهای زوجین مسائل اقتصادی نیست بلکه امور مشاوره‌ای نیز نیاز است چرا که بسیاری از طلاقها در سالهای نخست زندگی صورت می‌گیرد که با مشاوره درست، بسیاری از اختلافها رفع می‌شود.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: موضوع جمعیت از دیگر مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد چون یکی از چالشهایی که با آن مواجه هستیم پیری جمعیت است و از دست دادن بزرگترین سرمایه نیروی انسانی قابل مقایسه با هیچ سرمایه ای نیست.

خزعلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به امور موثر در تحکیم بنیان خانواده افزود: در خانواده حقوق و اخلاق در کنار هم است و اخلاق، خانواده را متعالی می‌کند. همچنین گذشت و صبوری باعث قوام خانواده است و اظهار محبت، کانون خانواده را گرم می‌کند.

وی با بیان این که فضای مجازی باعث شد نقش والدین و مادر در تربیت فرزند کمرنگ شود، ادامه داد: این کمرنگ شدن باعث شد هویت و جهت دهی از بیگانه کسب شود و دشمن در لحظه زندگی کردن و خوشیهای ناپایدار را به جای آینده نگری و دور اندیشی رو به روی جوانان قرار دهد تا محوریت والدین برای تربیت فرزندان را دوباره بازگردانیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: خداوند متعال اجازه نداده است زن با تقدس و جایگاهی که دارد به ابتذال کشیده شود اما دشمن به دنبال به ابتذال کشاندن زنان و دختران است.

خزعلی تصریح‌کرد: بسیاری از عوامل طلاق و گسستها از ارتباطات بی قید و بند نشات گرفته است که از مرزهای فضای مجازی وارد خانه‌ها می شود و حریمهای بین زن و مرد باید حفظ شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.