2

قالیباف: برخی دولت‌های منطقه به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی هستند

  • کد خبر : 47155
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
قالیباف: برخی دولت‌های منطقه به دنبال ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی هستند
رئیس مجلس گفت: ما همیشه به دنبال این بوده‌ایم که کشورهای اسلامی با یکدیگر یکپارچه و متحد باشند، اما برخی دولت‌های منطقه با دخالت‌های خارجی، به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه و بین کشورهای اسلامی هستند.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار «هیفاء جمعه»، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران و هیئت همراه با اشاره به سابقه روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه، گفت: مراودات ایران و سوریه در سطح دولت و پارلمان‌ها در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی روابطی نزدیک و با سابقه است.

قالیباف با تأکید بر اهمیت جبهه مقاومت برای جمهوری اسلامی ایران، به اراده جمهوری اسلامی ایران بر اتحاد کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: ما همیشه به دنبال این بوده‌ایم که کشورهای اسلامی با یکدیگر یکپارچه و متحد باشند، اما برخی از دولت‌های منطقه با دخالت‌های خارجی به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال ایجاد اختلاف در منطقه و بین کشورهای اسلامی هستند.

وی با اشاره به لزوم تقویت بخش‌های خصوصی دو کشور برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی، ابراز امیدواری کرد سفر هیئت پارلمانی سوریه به ایران بتواند در توسعه همکاری‌های اقتصادی به ویژه رفع موانع از پیش پای بخش‌های خصوصی دو کشور اثربخش باشد.

در این دیدار، «هیفاء جمعه»، نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران، گفت: از طرف خود و گروه دوستی از مهمان‌نوازی جمهوری اسلامی ایران قدردانی و تشکر می‌کنیم و سلام گرم رئیس مجلس خلق سوریه را به شما و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌دارم و آرزو می‌کنم که شاهد شکوفایی، رشد، پیشرفت و توسعه بیشتر جمهوری اسلامی ایران در همه زمینه‌ها باشیم.

وی با تقدیر از حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به مردم سوریه برای مبارزه با تروریسم و بیرون راندن داعش، افزود: خون جوانان شما و ما در سوریه درهم آمیخته شد و در رأس این شهدا، شهید سپهبد سلیمانی بود که به نماد شجاعت و فداکاری برای جوانان ما تبدیل شد.

«هیفاء جمعه» با اشاره به عمق روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه خاطرنشان کرد: ما یک دشمن مشترک داریم و آن رژیم صهیونیستی و امپریالیسم جهانی است، اما بی‌شک در این مسیر می‌خواهیم روابط اقتصادی دو کشور نیز به سطح روابط سیاسی برسد و بتوانیم به پیشرفت و توسعه دوجانبه دست یابیم.

نایب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه و ایران با اشاره به بازدید هیأت پارلمانی سوریه از نمایشگاه نوآوری‌های جمهوری اسلامی ایران، گفت: من و همکارانم امروز از نمایشگاه نوآوری بازدید کرده و از دستاوردهای خیره‌کننده جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی شگفت‌زده شدیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47155

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.