8

تمرین پدافند غیرعامل در بیمارستان‌های تبریز برگزار شد

  • کد خبر : 47215
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۵
تمرین پدافند غیرعامل در بیمارستان‌های تبریز برگزار شد
رئیس اداره پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: شب گذشته با هماهنگی مدیریت پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شرکت برق منطقه ای آذربایجان، تمرین عملیاتی مشترک قطعی برق در تعدادی از بیمارستان‌های مهم و حیاتی این شهر اجرا شد.

به گزارش تبریزمن، غلامرضا نورآبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران، هدف از اجرای این تمرین را ارزیابی و افزایش تاب آوری بیمارستان ها و مراکز درمانی کلانشهر تبریز در ارائه خدمت به همشهریان در مواقع بروز حوادث و اتفاقات غیر مترقبه و شرایط اضطرار بیان کرد.

وی با بیان اینکه بعد از اجرای این تمرین چالش ها و نقاط قوت و ضعف برنامه مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: افزایش میزان آمادگی در برخورد با حوادث غیرمترقبه، احصای نقاط قوت و رفع موارد نقص احتمالی از دستاوردهای مفید این تمرین بود.

دبیر کمیته بحران مرکز آموزشی و درمانی امام رضا (ع) تبریز نیز در این خصوص، گفت: با توجه به تعریف و رتبه بندی مخاطرات عمده در بیمارستان ها و اولویت بالای مخاطره قطع برق از نظر خطرآفرینی، تمرین قطع برق با در نظر گرفتن اهداف پیش بینی شده در برنامه مدیریت بحران بیمارستان برگزار شد.

احد محمدی معروفی با اشاره به اهداف برگزاری این تمرین، افزود: کنترل و مدیریت خطرات ناشی از قطعی برق، آسیب ها و چالش های احتمالی، کارکرد ژنراتورها و یوپی اس های بیمارستان در این تمرین مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این مرکز تلاش می کند با اجرای این تمرین ها و طرح های مشابه موانع موجود در ارائه حداکثر خدمات را برطرف کند.

محمدی گفت: در این تمرین موارد قابل‌ بهبود از قبیل مناسب بودن مولد (دستگاه ژنراتور)، امکان دسترسی به سیستم شبکه برق داخلی، قرارگیری دستگاه‌های UPS در مدار شبکه داخلی، کنترل پریزها و تابلوهای برق بیمارستان و نحوه سرویس و نگهداری آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

چهارم تا یازده آبان ماه به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

برنامه های این هفته با شعار” برای مردم؛ پدافند دانش بنیان، حفاظت از زیرساخت ها، تداوم کارکردها” اجرا می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47215

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.