1

دادستان تبریز: ارتباط سازنده با مردم جزو اهداف دستگاه قضائی است

  • کد خبر : 47240
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۶
دادستان تبریز: ارتباط سازنده با مردم جزو اهداف دستگاه قضائی است
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: ارتباط سازنده و مفید با آحاد مردم جزو اهداف اولویت دار دستگاه قضائی و این مجموعه خدمت رسان است.

به گزارش تبریزمن، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در حاشیه برنامه هفتگی ملاقات مردمی در گفت وگو با خبرنگار ، افزود: ورود، پیگیری و اقدام در حوزه های مختلف احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندی همواره در دستور کار فعایلت های دادستانی قرار دارد و ملاقات های مردمی نیز طبق روال گذشته و به طور مرتب بر همین اساس برگزار می شود.

وی اظهار داشت: هر موردی که به نحوی با حقوق عامه جامعه ارتباط دارد، دادستانی ورود پیدا کرده و پیگیری های لازم و کافی را برای دست یابی به حقوق مصرح در قوانین انجام می دهد تا مبادا حق و حقوق مسلم فردی در دستگاه قضائی ضایع شود.

محبوب علیلو تعامل با دستگاه های مختلف اجرایی را یکی از راهکارهای دادستانی برای حل و فصل مسایل و مشکلات مختلف جامعه بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تبریز متناسب با حوزه های کاری و موضوعی با دستگاه های اجرایی همکاری کرده و البته مطالبه گری می کند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه اقدمات خوبی توسط دادستانی طی سالجاری صورت گرفته است، یادآور شد: حوزه حجاب و عفاف، پیشگیری از تصادفات رانندگی، دفع و دفن پسماندها، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، توجه به بهداشت عمومی و بیماری های واگیر به خصوص کرونا، حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه صیانت از حقوق عامه از جمله این اقدامات می باشد که جلسات منظم آن برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

محبوب علیلو ایجاد کارگروه های تخصصی برای احقاق حقوق عامه را از جمله  اقدامات مهم دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تبریز بیان کرد و گفت: کارگروه ویژه پیگیری و احیای حقوق عامه مسایلی همچون کودکان و اطفال، کودکان خیابانی، کار، و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و همچنین مبارزه با فساد در حوزه های مختلف را با جدیت پیگیری می کند.

وی یکی از زمینه های فعالیت دادستانی طی سال های اخیر را توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان برشمرد و یادآور شد: در این رابطه اقدامات بسیار مفید و عملی صورت گرفته است که باعث جلوگیری از تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی شده است.

این مقام قضائی دیدارهای چهره به چهره با آحاد مردم را از جمله برنامه های اولویت دار دستگاه قضائی در استان خواند و با بیان اینکه این دیدارهای عمومی در مساجد و محلات مختلف کلانشهر تبریز دنبال می شود، افزود: به رغم حجم انبوه کارهای این مجموعه، به هیچ عنوان این دیدارها لغو نشده است و حتی بر اساس موارد و مناسبت های خاص، این دیدارها در محل مصلای تبریز و هنگام برگزاری نماز جمعه نیز برپا می شود.

محبوب علیلو حضور رییس کل دادگستری همراه با معاونان و اعضای شورای قصائی استان در جریان دیدارهای مردمی را نشانه ای آشکار از مردمی بودن دستگاه قضائی و در میان مردم بودن مسئولان دانست که می تواند در برقراری ارتباط سازنده با مردم مفید فایده واقع شود.

وی دیدارهای مردمی مدیران دستگاه قضائی و مسئولان  سایر دستگاه های اجرایی و خدماتی را یکی از مظاهر اصلی مشارکت مردمی در جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47240

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.