3
تحلیل هفتگی بورس؛

رشد ۴۳ هزار واحدی شاخص کل/ بورس در هفته آینده به کدام سمت می رود؟

  • کد خبر : 47591
  • ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۶
رشد ۴۳ هزار واحدی شاخص کل/ بورس در هفته آینده به کدام سمت می رود؟
شاخص کل بورس هفته گذشته با رشد ۴۳ هزار واحدی به جایگاه یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر،  شاخص کل بورس هفته گذشته با رشد ۴۳ هزار واحدی به جایگاه یک میلیون و ۲۸۳ هزار واحدی رسید تا بعد از ریزش ۶۹ هزار واحدی ۲ هفته قبل بتواند گارد صعودی برای بازپس گیری ناحیه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد انجام دهد.

معاملات روز شنبه؛ رشد ظاهری شاخص کل بورس در روزی که ۳۱۸ نماد منفی بودند
شاخص کل شنبه ۳۵۶۴ واحد صعود کرده اما وضعیت شاخص کل هم وزن نزولی بوده و بیش از ۳۲۱۶ واحد نزول کرد، کلیت بازار سرمایه در روز شنبه نزولی بود و تنها پوسته بازار یعنی شاخص کل بورس مثبت بود.

نمادهای شاخص ساز شبندر، فملی، فولاد، شپنا، فارس بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشته و نمادهای خساپا و خگستر جزوپرتراکنش های بازار امروز بودند، در معاملات امروز ۳۱۸ نماد منفی و تنها ۱۲۱ نماد مثبت بودند، ارزش معاملات خرد در معاملات امروز به عدد ۲۸۰۴ رسید که بالاتر از میانگین هفتگی و ماهانه است.

۱۹ نماد در معاملات شنبه صف خرید بوده که تنها ارزش آن ۲۰ میلیارد تومان بوده و ۱۴۶ نماد به ارزش ۳۱۴ میلیارد تومان در وضعیت صف فروش قرار داشتند که نشان می‌دهد وضعیت بازار سرمایه هنوز ریزشی است و شاخص کل فقط به شکل ظاهری مثبت شده است.

معاملات روز یکشنبه؛ شاخص دولت سبز، شاخص ملت قرمز
شاخص کل در انتهای معاملات یکشنبه با رشد ۹۸۳۷ واحدی به کار خود پایان داد، در معاملات یکشنبه شاخص سازها وضعیت بسیار خوبی داشتند به نحوی که برخی از آنان به محدوده صف خرید نزدیک شدند، در پایان معاملات امروز ۳۲۵ نماد مثبت و ۱۹۳ نماد منفی بودند که نشان از غلبه بر جو ترس و ریزش در شرایط فعلی دارد.

ارزش معاملات خرد عدد ۲,۴۹۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، کاهش قابل توجهی نداشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، ۷% افزایش داشته است. شنبه ارزش معاملات به میزان ۲,۸۰۰ میلیارد تومان بوده که نشان از شدت هیجان منفی در بازار بود اما امروز هم وضعیت نسبت به دیروز بهتر بوده و هم هیجان کمتری را در بازار شاهد بودیم، اما نکته منفی امروز کاهش ارزش معاملات خرد نسبت به دیروز است.

در معاملات اما همچنان ارزش صف فروش بالا بوده و تنها ۱۸ نماد در وضعیت صف خرید به ارزش ۲۱ میلیارد تومان قرار داشته و ۱۰۰ نماد به ارزش ۳۰۵ میلیارد تومان در وضعیت صف فروش قرار داشتند.

این گزارش حاکی است امروز شاخص کل رشد ۰.۷۹ درصدی داشت و از سوی دیگر شاخص هم‌وزن که میانگین کلیت بازار بورس است منفی ۰۵۳ درصد ریزش داشت.

معاملات روز دوشنبه؛ بورس سبز شد؛ ۱۵۳۶۸ واحد صعود
شاخص کل بورس با رشد ۱۵۳۶۸ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۲۶۹ واحد رسید، نمادهای فارس، فولاد، شستا، فملی، تاپیکو، حکشتی بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشته اند، نمادهای خودرویی نیز امروز با وضعیت ویژه پرتراکنش بازار بودند. نماد غدشت امروز وضعیت جالبی داشته و دو بار در وضعیت صف فروش قرار داشت و صف فروش جمع شد و در آخر نیز با وضعیت صف فروش بسته شد، به غیر از غدشت بقیه نمادهای اول پرتراکنش مثبت معامله شدند.در ابتدای معاملات بیش از ۴۰۰ نماد مثبت بوده که در انتهای معاملات این میزان به ۳۷۴ نماد کاهش یافت.

ارزش معاملات خرد ۲,۵۰۱ میلیارد تومان بوده و خروج نقدینگی (خرید حقوقی) ۷۲ میلیارد تومان و خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت ۲۲۱ میلیارد تومان بود، در معاملات امروز ۱۳۶ نماد به ارزش ۱۷۶ میلیارد تومان و ۵۳ نماد به ارزش ۱۱۵ میلیارد تومان در وضعیت فروش قرار گرفتند.بازار با ورود پول هوشمند ۷۰۵ میلیارد تومانی و خروج پول هوشمند ۷۷۷ میلیارد تومانی مواجه شد.

 

معاملات روز سه شنبه؛ رشد ۱۰۶۲۸ واحدی و سراسری شاخص کل
شل امروز توانست با رشد ۱۰۶۲۸ واحدی به جایگاه یک میلیون و ۲۸۰ هزار واحدی برسد، در معاملات نمادهای بزرگ و شاخص سازی همچون فارس، فولاد، وغدیر، وبانک و شستا بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل گذاشتند، نکته مهم مثبت بودن شاخص هم وزن در معاملات امروز بیش از میزان شاخص کل بود، در معاملات صبح ۸۲ درصد نمادهای بازار سرمایه مثبت معامله شده اما میزان آن در انتهای معاملات کاهش یافته و به ۷۸ درصد نمادها رسید اما باز هم قابل توجه است.

ارزش معاملات خرد بازار سرمایه همچنان پایین‌تر از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان بوده و امروز به ۲,۴۴۷ تومان رسید.

معاملات روز چهارشنبه؛ بازگشت بورس از منفی ۱۰۰۰ واحدی به مثبت ۳۰۰۰ واحدی
شاخص کل در ابتدای معاملات امروز که با ریزش بیش از ۱۰۰۰ واحدی مواجه شده بود در انتهای معاملات با صعود ۳۰۰۰ واحدی به معاملات امروز پایان داد.

ارزش صف‌های خرید ۱۳۸ میلیارد تومان بود که نسبت به میانگین هفتگی ۲۳ میلیارد تومان افزایش داشته و ارزش صف‌های فروش با کاهش ۴۱ میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی، در محدوده ۱۰۳ میلیارد تومان قرار دارد.

ارزش معاملات خرد ۲,۲۰۰ میلیارد تومان بوده که نسبت به دیروز با کاهش ۲۰۰ میلیارد تومانی مواجه است، ارزش معاملات خرد فعلاً پایین بوده و بازار برای رشد به محدوده‌های بالا به ارزش معاملات بیشتری نیاز دارد. ۳۳۷ میلیارد تومان درمعاملات امروز خرید حقوقی‌ها بوده و ۵۹ نماد در ناحیه صف خرید و ۴۳ نماد نیز درمحدوده صف فروش قرار داشتند. به غیر از نمادهای صف خرید و صف فروش، ۲۹۶ نماد مثبت و ۲۳۰ نماد نیز در معاملات امروز منفی بودند.

بورس به کدام سمت می رود؟
بازار سرمایه درهفته آینده مقاومت یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را در پیش رو دارد، در روز سه شنبه در انتهای معاملات بسیاری از نمادها با عرضه سنگین مواجه شده و قیمت آخر کمتر از قیمت پایانی بود، در روز چهارشنبه در ابتدای معاملات بازار منفی شده و در انتهای معاملات به صورت خفیف مثبت شد، بازار برای عبور از ناحیه یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد نیاز به پول هوشمند داشته و باید دید در هفته آینده می تواند آن را برای صعود بازار جذب کند یا خیر؟

روز چهارشنبه نیز مدیرعامل فرابورس تغییر یافته و میثم فدایی که یکی از محبوبترین مدیران بورسی بود جای خود را به محمدعلی شیرازی داد، میثم فدایی در دوران مدیریت سعی کرده بود رابطه فرابورس را با کارشناسان و فعالان بازار سرمایه بهبود بخشیده و در این مدت نیز اقدامات خوبی را به یادگار گذاشت، حال باید دید تغییر مدیرعامل فرابورس چه تغییری بر روند معاملات در هفته آتی و نوع حمایت بازارگردان ها خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47591

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.