1
رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

از برخی فرزندانمان خواستیم که مدتی به دانشگاه نیایند/دانشگاه صنعتی شریف صرفا برای نمره نیست

  • کد خبر : 47712
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۴
از برخی فرزندانمان خواستیم که مدتی به دانشگاه نیایند/دانشگاه صنعتی شریف صرفا برای نمره نیست
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه این روزها، با پدیده ممنوع‌الورودی مواجهیم گفت: از برخی فرزندانمان خواستیم که مدتی به دانشگاه نیایند. وقتی با خانواده‌های این دانشجویان سخن می‌گوییم، آنها می‌گویند که فرزندشان در خانه عالی است‌. والدین دانشجویان باید در نظر داشته باشند که دو فضای دیگر، به جز خانواده وجود دارد که دانشگاه و فضای مجازی است. من از شما والدین می‌خواهم که در فضای مجازی که زیست آن بسیار فراگیر شده، با فرزندانتان دوستی کنید.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، دکتر رسول جلیلی در جشن ورودی‌های دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی شریف با عنوان “سلام شریف” که صبح امروز ۱۳ آبان  با حضور نودانشجویان و خانواده‌های آنها در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، تصریح کرد: سخت ترین روز اتفاقاتی در ۴۵ روز گذشته درون جامعه و دانشگاه شریف رخ داد، مصادف با دومین روز حضور نودانشجویان در دانشگاه بود. این اتفاقات کسانی که دانشگاه حضور داشتند و دانشجویانی که در دانشگاه حضور نداشتند، را مکدر خاطر کرد. این ماجرا، موجب نگرانی جامعه شریف و فارغ‌التحصیلان دانشگاه شریف نیز شد و ما از این اتفاقات متاسف هستیم.

وی گفت: این اتفاقات موجب ورود خساراتی به دانشگاه شد. عمده‌ترین خسارتی که به دانشگاه شریف وارد شد، خسارت آموزشی و تاثیر بر فضای آموزشی نیم‌سال اول تحصیلی بود.

دکتر جلیلی درباره نظرات متفاوت دانشجویان و خانواده آنها در خصوص روند برگزاری کلاس‌های درس اظهار داشت: برخی از دانشجویان در پیام‌هایی که ارسال می‌کردند، این پرسش “چرا کلاس‌های درس به صورت مجازی است؟” را مطرح می‌کرند. همچنین برخی از خانواده‌ها در پیام‌هایشان، پرسش “چرا کلاس‌ها حضوری است؟” را بیان می‌کردند.

وی ادامه داد: ما نیز در دانشگاه پس از اتفاقاتی که پیش‌آمد، برای اخذ یک تصمیم بهینه باید محتاط‌تر می‌بودیم و تمام جهات را درنظر می‌گرفتیم؛ همانطور که در هنگام بازگشایی دانشگاه پس از کرونا نیز تصمیم بازگشایی آمورزش حضوری به صورت پلکانی گرفتیم و پاسخگوی این تصمیم در رسانه‌ها بودیم.

رئیس دانشگاه شریف اظهار کرد: در بازگشایی پلکانی آموزش حضوری پس از اتفاقات اخیر نیز دانشجویان دکتری همواره در دانشگاه حضور دارند. در وهله نخست، دانشجویان کارشناسی ارشد در دانشگاه حاضر شدند. سپس دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۴۰۰ و ماقبل و سپس کلاس‌های دانشجویان نورود به صورت حضوری برگزار شد.  امیدوارم که از درس‌های قبلی و درسهایی که طی ۴۵ روز اخیر گرفتیم، کسب تجربه کنیم و  آینده بهتری برای شما رقم بزنیم.

این استاد دانشگاه به اشاره به شعار “شریف برای زندگی” گفت: دانشگاه صنعتی شریف صرفا برای نمره و ادامه تحصیل نیست بلکه چندوجهی است. پرورش چندبُعدی یعنی آمده‌ایم که درس بخوانیم تا بخشی از مشکلات خود، خانوداده، شهر، جامعه، کشور و جهان را حل کنیم. من از شما می‌خواهم که عزم برای درس خواندن داشته باشید. مشکلاتی وجود دارد، شاید آنفلوانزا بگیرید یا پاندمی جدید کرونا بیاید اما آموزش همواره ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: شعار “شریف برای زندگی” به معنای قانون‌مداری است. اگر یک ماده قانونی کهنه‌است باید تلاش کنیم که آن را به‌روز کنیم و اگر در ارتباط با مسائلی خلاء قانونی وجود دارد باید آن را تبیین کنیم. منظور از قانون، مقررات درون دانشگاهی است. بُعد دیگر شریف برای زندگی، پرورش شریفی است یعنی ادب در گفتار، کردار، پوشش و تعامل وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه شریف افزود: این دانشگاه به طور میانگین، ۱۱ هزار دانشجو  دارد، در آن روز چند ده نفری بی‌ادبی کردند که به شریف ظلم شد و بچه‌ها تذکر شنیدند و یادگرفتند که بی‌ادبی ممنوع است.

وی افزود: من، پدر دوم بچه‌ها هستم. ممکن است که برخی از بچه‌ها بگویند پدربزرگ، مادربزرگ، پدر و مادر داریم اما من از شما می‌خواهم یک نقش هم برای “جلیلی” وجود داشته باشد. اگر ضعف دارم، به من تذکر دهید و بنده را همراهی کنید تا پروژه سخت پرورش و تربیت را در دانشگاه انجام دهیم. درس را می‌شود مجازی، جبرانی گذراند اما تربیت و پرورش را نمی‌توان به صورت مجازی گذراند. به طور قطع، اولویت تمام والدینی که امروز در جشن نوورودی‌های شریف حضور دارند؛ مقوله “تربیت” است.

رئیس دانشگاه شریف در پایان درباره اشتغال دانشجویان گفت: دانشجویان شریف باید بلافاصله با کار آشنا شوند. دراین راستا طرح “کار و آموزش پایدار” را در دانشگاه اجرا می‌کنیم تا کسانی که پس از فارغ التحصیلی ملقب به لقب شریف می‌شوند، کار تیمی یادبگیرند. فراگرفتن کار تیمی در فضای مجازی   میسر نشد؛ چرا که این فضا نشاط و روح ندارد و ضعیف است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47712

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.