8

دیدار شی جینپینگ و اولاف شولتس در پکن

  • کد خبر : 47721
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
دیدار شی جینپینگ و اولاف شولتس در پکن
رئیس جمهوری چین در دیدار با صدراعظم آلمان بر ضرورت همکاری بیشتر بین دو کشور در دوره تغییر و ناآرامی تاکید کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری رویترز، در این نخستین دیدار شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین و اولاف شولتس، صدراعظم آلمان دو طرف درباره جنگ روسیه در اوکراین، تغییرات جوی و روابط اقتصادی در حال توسعه نیز گفت‌وگو کردند.

تحلیلگران می‌گویند که سفر شولتس که امروز (جمعه) به چین انجام شد، نخستین سفر یک رهبر کشور عضو گروه هفت به چین در سه سال اخیر است.

رئیس جمهوری چین در نخستین دیدار رو در رو خود از زمان روی کار آمدن شولتس گفت، آلمان و چین به عنوان کشورهای بزرگی که نفوذ دارند، باید بیش از پیش در زمان تغییر و آشفتگی با یکدیگر همکاری کنند.

صدراعظم آلمان همچنین به شی جینپینگ گفت، خوب است که هر دو طرف در برهه‌های پرتنش به صورت حضوری ملاقات دارند چرا که حمله روسیه به اوکراین مشکلاتی را برای نظم جهانی مبتنی بر قوانین ایجاد کرده است.

وی همچنین گفت، دو طرف در مورد موضوعات مربوط به روابط اروپا و چین، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، گرسنگی جهانی و چگونگی توسعه روابط اقتصادی چین و آلمان و همچنین موضوعاتی که دیدگاه دو کشور در آنها متفاوت است، گفت‌وگو خواهند داشت.

همچنین به گفته منابع دولتی، صدراعظم آلمان قرار است با لی کچیانگ، نخست وزیر در حال کناره گیری چین نیز دیدار کند و در این دیدار انتظار می‌رود مسائل بحث‌برانگیزی مانند حقوق بشر، تایوان و مشکلات شرکت‌های آلمانی برای دسترسی به بازار چین مطرح شود.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47721

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.