8
دادستان عمومی و انقلاب تبریز:

ارتباط سازنده با مردم جزو اهداف دستگاه قضایی است

  • کد خبر : 47632
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۵
ارتباط سازنده با مردم جزو اهداف دستگاه قضایی است
تبریز-دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز گفت: ارتباط سازنده و مفید با آحاد مردم جزو اهداف اولویت دار دستگاه قضائی و این مجموعه خدمت رسان است.

به گزارش تبریزمن، بابک محبوب علیلو روز سه شنبه در حاشیه برنامه هفتگی ملاقات مردمی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: ورود، پیگیری و اقدام در حوزه‌های مختلف احیای حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندی همواره در دستور کار فعالیت‌های دادستانی قرار دارد و ملاقات‌های مردمی نیز طبق روال گذشته و به طور مرتب بر همین اساس برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: هر موردی که به نحوی با حقوق عامه جامعه ارتباط دارد، دادستانی ورود پیدا کرده و پیگیری‌های لازم و کافی را برای دست یابیبه حقوق مصرح در قوانین انجام می‌دهد تا مبادا حق و حقوق مسلم فردی در دستگاه قضائی ضایع شود.

محبوب علیلو تعامل با دستگاه‌های مختلف اجرایی را یکی از راهکارهای دادستانی برای حل و فصل مسائل و مشکلات مختلف جامعه بیان و اضافه کرد: بر همین مبنا دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تبریز متناسب با حوزه‌های کاری و موضوعی با دستگاه‌های اجرایی همکاری کرده و البته مطالبه گری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این رابطه اقدامات خوبی توسط دادستانی طی سال جاری صورت گرفته است، یادآور شد: حوزه حجاب و عفاف، پیشگیری از تصادفات رانندگی، دفع و دفن پسماندها، ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی و حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، توجه به بهداشت عمومی و بیماری‌های واگیر به خصوص کرونا، حفاظت از محیط زیست و پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه صیانت از حقوق عامه از جمله این اقدامات می‌باشد که جلسات منظم آن برگزار شده و همچنان ادامه دارد.

محبوب علیلو ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای احقاق حقوق عامه را از جمله اقدامات مهم دادستانی عمومی و انقلاب اسلامی تبریز بیان کرد و گفت: کارگروه ویژه پیگیری و احیای حقوق عامه مسائلی همچون کودکان و اطفال، کودکان خیابانی، کار، و کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و همچنین مبارزه با فساد در حوزه‌های مختلف را با جدیت پیگیری می‌کند.

وی یکی از زمینه‌های فعالیت دادستانی طی سال‌های اخیر را توجه به موضوع اقتصاد مقاومتی و شرکت‌های دانش بنیان برشمرد و یادآور شد: در این رابطه اقدامات بسیار مفید و عملی صورت گرفته است که باعث جلوگیری از تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها و واحدهای مشکل دار صنعتی و تولیدی شده است.

این مقام قضائی دیدارهای چهره به چهره با آحاد مردم را از جمله برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضائی در استان خواند و با بیان اینکه این دیدارهای عمومی در مساجد و محلات مختلف کلانشهر تبریز دنبال می‌شود، افزود: به رغم حجم انبوه کارهای این مجموعه، به هیچ عنوان این دیدارها لغو نشده است و حتی بر اساس موارد و مناسبت‌های خاص، این دیدارها در محل مصلای تبریز و هنگام برگزاری نماز جمعه نیز برپا می‌شود.

محبوب علیلو حضور رئیس کل دادگستری همراه با معاونان و اعضای شورای قضائی استان در جریان دیدارهای مردمی را نشانه‌ای آشکار از مردمی بودن دستگاه قضائی و در میان مردم بودن مسئولان دانست که می‌تواند در برقراری ارتباط سازنده با مردم مفید فایده واقع شود.

وی دیدارهای مردمی مدیران دستگاه قضائی و مسئولان سایر دستگاه‌های اجرایی و خدماتی را یکی از مظاهر اصلی مشارکت مردمی در جمهوری اسلامی ایران قلمداد کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.