2

۲۰ هزار واحد صنعتی کشور نیازمند نوسازی است

  • کد خبر : 47749
  • ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
۲۰ هزار واحد صنعتی کشور نیازمند نوسازی است
تبریز -معاون نوسازی و بهره برداری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: براساس برآوردهای اولیه بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی در کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است.

به گزارش تبریزمن، فرشاد مقیمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از گروه صنعتی تراکتورسازی ایران در تبریز خاطرنشان کرد: تحقق این اقدام رغبت و تعامل خود واحدهای صنعتی و همراهی نهادهای حاکمیتی برای ایجاد انگیزه به منظور ورود صنعتگران به این مقوله تاثیرگذار در افزایش راندمان و بهره وری در کشور را می طلبد.
وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این اصل تامین منابع مالی از ضروریات است و در همین راستا به تازگی تفاهمنامه بین وزارتهای صمت، اقتصاد و بانک مرکزی امضاء شد که براساس آن ۵۰۰ هزار میلیارد ریال از منابع تسهیلات بانکی به موضوع نوسازی و بازسازی صنایع اختصاص داده شود.
وی افزود: در کنار این میزان اعتبار، وزارت صمت ردیف کمک فنی اعتباری نیز برای نوسازی صنایع تعریف کرده است تا واحدهای صنعتی و صنعتگران را در راستای نوسازی صنایع همراهی کند.
مقیمی با اشاره به اینکه نوسازی و بازسازی صنایع به عنوان یکی از طرحهای دهگانه وزارت صمت در دولت فعلی تعریف شده اظهار داشت: قانون برنامه ششم توسعه، وزارت صمت را مکلف به انجام اقداماتی در راستای نوسازی صنایع کرده و در همین راستا بنابه مصوبه هیات وزیران، کارگروهی تشکیل شده که در حال تدوین و ابلاغ دستورالعمل نوسازی و بازسازی صنایع در این کارگروه هستیم تا ارکان و نیازمندیهای را که برای همراهی صنعتگران به منظور نیل به این هدف لازم است شناسایی و عملیاتی کنیم.
وی افزود: تحقیقات نشان داده عدم توجه به نوسازی باعث انباشت عقب افتادگی ها در صنایع شده است از این رو اقدامات پیشگیرانه در همین جهت بسیار ضروری است .

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47749

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.