0

ویژه‌برنامه المیادین| شبکه قاچاق سلاح مرتبط با ارتش آمریکا علیه ایران فعال شده است

  • کد خبر : 47866
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
ویژه‌برنامه المیادین| شبکه قاچاق سلاح مرتبط با ارتش آمریکا علیه ایران فعال شده است
یک کارشناس «راهبردهای دفاع ملی» در ویژه‌برنامه شبکه المیادین برای تحولات جاری در ایران تأکید کرد، هم‌اکنون شبکه پیچیده‌ای از قاچاق سلاح به ایران که با ارتش آمریکا مرتبط است، فعال شده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه خبری المیادین در ادامه پوشش تحولات جاری در ایران، ضمن پوشش حضور مردم ایران در روز مبارزه با استکبار جهانی (راهپیمایی ۱۳ آبان‌)، در ویژه‌برنامه شبانه، میزبان «هادی محمدی» کارشناس امور سیاسی بود.

مجری المیادین با اشاره به حضور مردم و نوع شعارهای آنان گفت، مردم امروز خیلی بر انتقام‌گیری ایران تأکید کردند، این انتقام چگونه خواهد بود. محمدی پاسخ داد، «مردم در هر نظامی، از پشتوانه‌های اصلی هستند و بدون مردم مبارزه با دشمنان و مستکبران وجود ندارد. طبعاً بدون حضور مردم هم امکان انتقام‌گیری نخواهد بود. شما دیدید که در همه شهرهای ایران مردم چه حضوری داشتند… در بیش از ۴۳ سال گذشته آمریکا هر کاری توانسته علیه ایران انجام داده. امروز موضوع انتقام را که اشاره کردید، نگاه کنید که استکبار جهانی با تمام قدرت در میان آمده و برای پاسخ دادن، قبل از هر چیز، باید ریشه‌های دشمنی را ابتدا شناخت… پاسخ باید شامل همه حوزه‌ها و سطوح شود. هم پاسخ سخت، هم پاسخ نرم لازم است. اما به هر حال بیداری مردم بصیر باعث شده که این فتنه تا حد زیادی خنثی شود. مردم با حضور گسترده خود در تظاهرات، هم قدرت و هم اختیار را به دولتمردان دادند تا انتقام این توطئه‌ها را بگیرد.

مجری گفت، من از پاسخ قانع نشدم. به نظر می‌رسد مردم میگویند همین امروز انتقام گرفته شود. محمدی گفت، همانطور که گفتم، دشمن همه شیوه‌ها و امکانات را به خدمت گرفته به صورت ترکیبی وارد شده و دنبال به زانو در آوردن مردم است. آنها از عناصر آموزش‌دیده استفاده می‌کنند. البته جوانانی هستند که فریب خورده‌اند و باید با صحنه‌گردانان و عوامل آنان در میدان برخورد کرد. هر کدام طبق جرمی که مرتکب می‌شوند. در بخشی دیگر هم باید با آلت‌دست‌های دشمنان غربی نیز مثل عربستان سعودی و گروهک منافقین برخورد کرد.

المیادین با بیان اینکه به نقطه خوبی رسیدیم و بگویید که تا الان چه اطلاعاتی به دست آمده،‌ برخی عناصر اعترافاتی کرده‌اند. بازداشت‌ها هم ادامه دارد. برخی عناصر خارجی هم بازداشت شده‌اند. برخی از این افراد از سفارتخانه‌های کشورهایی مثل ایتالیا، آلمان، فرانسه هستند و اطلاعات زیادی تاکنون به دست آمده است. آیا می‌شود از طریق این اطلاعات ثابت کرد که آنچه در جریان است، توطئه است؟ . محمدی گفت، در همه حال باید منافع ملی را در نظر گرفت و آنچه تاکنون روشن شده این است که این فتنه درسطوح مختلفی مدیریت می‌شود. هماهنگی این توطئه تا آنجا اهمیت یافته که برخی دیپلمات‌های خود را وارد میدان کرده‌اند. اشاره کردید به حضور دیپلماتهایی از کشورهای اروپایی. برخی افراد تحت پوشش استاد دانشگاهی یا گردشگر وارد کشور شده ولی آنان ارتباطات و هماهنگی‌هایی دارند. برخی نزد آنان آموزش دیده‌اند که چطور حضور میدانی را مدیریت کنند.

هادی محمدی ادامه داد: غربی‌ها سیستم ردیابی مالی دارند اما آنان انتقال پول برای گروههای تروریستی (علیه ایران)‌ را نادیده می‌گیرند. خب این پول‌ها از کجا می‌آید؟ آمریکا نمی‌تواند این حجم از حمایت مالی مستمر را خودش تقبل کند لذا از گاو شیرده منطقه استفاده می‌کند تا هجمه تبلیغاتی و تهیه سلاح را پشتیبانی کند. این پول‌ها از طریق شبکه قاچاق مواد مخدر تأمین می‌شود که نقطه شروع آن از داخل افانستان است. این بخشی از تأمین مالی است که افسران سازمان سیا و موساد به همراهی برخی سرویس‌های جاسوسی عربی آن را مدیریت میکنند. آنها سلاح‌های مختلفی مثل سلاح شکاری و سلاح‌های کمری و برخی انواع عجیب سلاح هم برای فتنه در ایران تهیه کرده‌اند. هم‌اکنون شبکه پیچیده‌ای فعال است که انواع مختلف سلاح را منتقل می‌کند که با ارتش آمریکا در ارتباط است. زمان استفاده از این سلاح‌ها هم بسته به اشاره آمریکاست.

هادی محمدی توضیح داد، هم‌اکنون سلاح از کردستان عراق و مرزهای شرقی به داخل ایران قاچاق می‌شود. خیلی از سلاح‌ها در دست آشوبگران در برخی مناطق ایران دیده شده است. مثلا در کرج شما دیدید که در حمله به چند نیرو از نیروهای انتظامی با سلاح‌های گرم بود و ویدئوهای آن منتشر شده است… همچنین سلاح‌های سرد متعددی که با ارتش آمریکا مرتبط است، به داخل ایران قاچاق شده است.

المیادین در بخشی از برنامه همچنین میزبان محمد مهدی شریعتمدار کارشناس امور سیاسی نیز بود. شریعتمدار در این بخش گفت، حضور مردم در روز مبارزه با استکبار جهانی که بسیار پررنگ بود، نشان داد که مردم هنوز از انقلاب خود دفاع می‌کنند… طبق برآوردهای رسمی بیش از ده میلیون در سراسر کشور حضور یافتند… آمریکا همیشه درباره ایران دچار اشتباه محاسباتی است. این را در حوزه‌های مختلف دیده‌ایم. آنها مثلا در پرونده هسته‌ای فکر می‌کردند که ایران زانو خواهد زد و به خواسته آنان تحت فشار تن می‌دهد. در حوزه اقتصادی هم محاصره را شروع کردند تا بین مردم و نظام فاصله بیندازند. لذا مشکل آمریکا محاسبات اشتباهات است. همچنین ایستادگی مردم نیز عامل دیگری است که مانع موفقیت آمریکا در توطئه‌هایش (برای براندازی جمهوری اسلامی) شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.