1

نگرانی اکثریت مردم فرانسه از افزایش سطح تورم

  • کد خبر : 47970
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۱
نگرانی اکثریت مردم فرانسه از افزایش سطح تورم
تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در فرانسه نشان داد که شهروندان این کشور نسبت به سطح تورم در فرانسه نگران هستند.

به گزارش تبریزمن،  همزمان با بحران انرژی در اروپا ، تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده در فرانسه نشان داد که ۹ نفر از هر ۱۰ شهروند فرانسوی نسبت به سطح تورم در این کشور نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری «شینهوا» به نقل از شبکه خبری «بی‌ام‌اف بیزینس»، نظرسنجی موسسه  «اودوکسا» نشان داد که «شاخص روحیه اقتصادی» در فرانسه در پایین‌ترین حد خود قرار دارد و ۷۸ درصد از پاسخ‌ دهندگان گفته‌اند که «اعتماد کمی» به اقتصاد کشور خود دارند. این در حالی است که تنها  ۲۲ درصد از شهروندان فرانسه گفته‌اند که به اقتصاد این کشور «اعتماد بیشتر» دارند.

بر اساس این گزارش، حدود ۷۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که مشکلات اقتصادی کشور در سال ۲۰۲۳ شدیدتر خواهد شد و سطح تورم برآورد شده توسط فرانسوی‌ها ۱۲.۵ درصد است. بر اساس آخرین گزارش موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی، شاخص قیمت مصرف کننده در فرانسه به ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

این در حالی است که «گائل اسلیمان» رئیس موسسه نظرسنجی اودوکسا به شبکه خبری بی‌ام‌اف بیزینس گفت که فرانسوی‌ها معتقدند که تورم دو برابر بیشتر از سطح گزارش در این نظرسنجی  است.

این شبکه گزارش داده که بیش از یک سوم شهروندان فرانسوی بر این باورند که تورم بالای ۱۵ درصد است. بر اساس  این نظرسنجی که با مشارکت ۱۰۰۵ شهروند فرانسوی بالای ۱۸ سال برگزار شد ، ۴۶ درصد از پاسخ دهندگان گفتند که پس انداز خود را مصرف کرده‌ یا یک یا چند وام برای تامین هزینه‌های زندگی گرفته‌اند.

در تحولی دیگر، در بحبوحه سردتر شدن هوا در اروپا، مقامات شهر «پاریس» پایتخت فرانسه از مغازه داران خوسته‌اند جهت صرفه جویی در انرژی چراغ‌ها را بعد از خاتمه کار خاموش کنند.

 پاریس که از قرن هفدهم به این سو به عنوان شهر نورها شناخته می‌شود، اکنون در خاموش کردن کلید‌های برق  برای صرفه جویی در انرژی پیشرو است و مغازه‌ها در پایتخت فرانسه باید چراغ‌های خود را بعد از ساعات کاری خاموش کنند. «امانوئل گرگوار» معاون شهردار پاریس گفت: «ما باید از این باور که مردم فقط  جذب نور می‌شوند، دست برداریم.»

در بحبوحه سردتر شدن هوا در اروپا، مقامات شهر «پاریس» پایتخت فرانسه از مغازه داران خوسته‌اند جهت صرفه جویی در انرژی چراغ‌ها را بعد از خاتمه کار خاموش کنند.

به گزارش منابع خبری، پاریس که از قرن هفدهم به این سو به عنوان شهر نورها شناخته می‌شود، اکنون در خاموش کردن کلید‌های برق  برای صرفه جویی در انرژی پیشرو است و مغازه‌ها در پایتخت فرانسه باید چراغ‌های خود را بعد از ساعات کاری خاموش کنند.

«امانوئل گرگوار» معاون شهردار پاریس گفت: «ما باید از این باور که مردم فقط  جذب نور می‌شوند، دست برداریم.»

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.