3

پرونده ابربدهکاران مالیاتی روی میز کمیسیون اصل ۹۰/ بدهی‌های بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال رسیدگی می‌شود

  • کد خبر : 47889
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷
پرونده ابربدهکاران مالیاتی روی میز کمیسیون اصل ۹۰/ بدهی‌های بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال رسیدگی می‌شود
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس با اشاره به اینکه اعلام فهرست ابربدهکاران بانکی در تدوین و بررسی بودجه سال آینده پیگیری می‌شود، گفت: این کمیسیون به موضوع ابربدهکاران مالیاتی که هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارند، ورود کرده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، رییس کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این کمیسیون به موضوع ابربدهکاران مالیاتی که هر کدام بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بدهی مالیاتی دارند، ورود کرده و پیگیری این میزان بدهکاری مالیاتی را آغاز کرده است.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر افزود: در نشستی که اعضای این کمیسیون با سازمان امور مالیاتی برگزار کرد قرار شد فهرست ۱۰ نفره ای از ابربدهکاران مالیاتی از اشخاص حقیقی که بدهی های آنها صدها میلیارد ریال است به این کمیسیون اعلام تا به این تخلفات رسیدگی شود.

وی، اولویت کنونی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را شفاف سازی و مبارزه با فساد عنوان کرد و گفت: در خصوص ارائه فهرست بدهکاران بانکی، تاکنون یک بانک از ارسال این فهرست امتناع کرده که مسوولان آن برای ارائه توضیحات به کمیسیون اصل ۹۰ فراخوانده شده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بانک ملی بر اساس پیگیری های صورت گرفته در نهایت فهرستی از بدهکاران خود را ارائه داد اما بخشی از اطلاعات لازم در این فهرست کامل نیست و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیگیر تکمیل آن است.

پژمانفر باتاکید براصل شفافیت در نهادهای پولی و بانکی، تصریح‌کرد: موضوع اعلام فهرست ابر بدهکاران بانکی در تدوین و بررسی بودجه ۱۴۰۲ نیز پیگیری خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47889

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.