3

چرا دلار امروز گران شد؟/ بازار متشکل ارزی: فروش حضوری ارز در صرافی‌ها ممنوع نیست

  • کد خبر : 47939
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
چرا دلار امروز گران شد؟/ بازار متشکل ارزی: فروش حضوری ارز در صرافی‌ها ممنوع نیست
یک مقام مسئول در بازار متشکل ارزی گفت: همزمان با راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، برخی صراف‌ها فروش ارز به مراجعان حضوری را متوقف کرده بودند که همین امر باعث نوساناتی در قیمت‌ شد؛ صراف‌ها به مراجعان حضوری هم باید ارز بفروشند.

به گزارش تبریزمن، توکلی در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره علت افزایش قیمت ارز طی ساعات نخست معاملات امروز صبح در بازار ارز، اظهار داشت: ازآن‌جایی که امروز روز نخست آغاز به کار سامانه برخط بازار متشکل ارزی بود، مشکلی در فرایند توزیع به‌وجود آمد که با ورود سریع بانک مرکزی و بازار متشکل ارزی، مشکل تا حدودی رفع شد.

وی با تأکید بر اینکه هدف از راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی، کمک‌کردن به مردم و صرافی‌ها در فرایند خرید و فروش ارز است و بیشتر جنبه توصیه‌ای دارد، گفت: در بخشنامه شب گذشته بانک مرکزی هم تأکید شد که تمامی صرافی‌ها موظفند مشتریانی را که از طریق این سامانه اقدام به خرید ارز کرده‌اند در اولویت قرار دهند و به‌معنای عدم پاسخگویی به مراجعان حضوری نیست.

این مقام مسئول در بازار متشکل ارزی تأکید کرد که هدف از راه‌اندازی سامانه برخط بازار متشکل ارزی به هیچ وجه ایجاد محدودیت در خرید و فروش ارز نبوده است.

توکلی گفت: امروز متأسفانه تعدادی از صرافی‌ها به تقاضای مشتریان حضوری برای خرید ارز جواب نمی‌دادند و همین امر هم موجب ایجاد نوساناتی در بازار شد ولی با اطلاع‌رسانی تکمیلی به صراف‌ها، تأکید کردیم که هم به مراجعان حضوری و هم خریداران آن‌لاین پاسخگو باشند.

مدیر داخلی بازار متشکل ارزی با اشاره به سیاست‌های متفاوت بازارساز برای مدیریت نوسانات اخیر ارزی، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم بانک مرکزی برای پدیده صف، راه‌اندازی سامانه برخط بود، البته کنار این سیاست، عرضه اوراق گواهی سکه نیز می‌تواند کمک خیلی خوبی به بازار کند. مردم می‌توانند برای مدیریت ریسک و نقدینگی خود از اوراق گواهی سکه استفاده کنند.

وی افزود: با توجه به فرایند توزیع ارز از طریق سامانه برخط بازار متشکل ارز ایران، امیدواریم تقاضای خرید ارز با آرامش و رعایت حال متقاضیان خرید بهتر مدیریت شود و تمام توان صرافان درگیر شود تا با کمک به عرضه بیشتر، بهتر و سهل‌تر، آرامش به بازار بازگردد.

توکلی گفت: با توجه به جذابیت نرخ بازار متشکل برای صادرکنندگان، عرضه در بازار توافقی بیشتر شده است که بر این اساس و همچنین حضور بازارساز، امیدواریم بازار به آرامش خوبی برسد.

وی در ادامه از افزایش سقف تراکنش پوز صرافی‌ها به ۱۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: از امروز سقف تراکنش دستگاه‌های کارتخوان صرافی‌ها از ۵۰ به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است. هر مشتری با کارت بانکی به نام خود می‌تواند از صرافی‌ها تا ۱۰۰ میلیون تومان خرید انجام دهد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47939

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.