5
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خبر داد:

رشد ۲۵ درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 48051
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
رشد ۲۵ درصدی اعتبارات آذربایجان شرقی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان امسال 25 درصد رشد داشته و دو درصد از میانگین کشوری بالاتر است که نسبت به سال‌های قبل رشد مطلوب تری محسوب می‌شود.

به گزارش تبریزمن، محمد فرشکاران  روز یکشنبه، ۱۵ آبان ماه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه در رتبه بندی لحاظ می‌شود اعتبارات استانی در دو بخش هزینه‌ای و تملک دارایی های سرمایه‌ای است.

وی افزود: اعتبارات هزینه‌ای مربوط به حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای مربوط به اعتبارت پروژه‌های استانی است که در سطح استان حالت عملیاتی و اجرایی دارند.

فرشکاران توضیح داد: اعتبارات هزینه‌ای با توجه به اینکه مقیاس حقوق و دستمزد مشخص است با رشد مشخص برای تمام استان ها در نظر گرفته می شود.

وی ادامه داد: بحثی که باید مورد توجه باشد اما همواره مورد غفلت قرار می‌گیرد، این است که استان‌هایی که در مناطق جنگی، محروم و مرزی قرار دارند از فوق العاده های مناطق مرزی، محرومیت و بدی آب و هوا برخوردار هستند و در نتیجه رتبه اینها در بحث اعتبارات هزینه‌ای جاری استانی بیشتر از استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی، تهران و غیره است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی یادآور شد: در مورد اعتبارات سایر هزینه‌ای که به استان‌ها تعلق می‌گیرد و بحث پرداخت رفاهی و اضافه کار استان‌ها تقریباً همسطح هستند و تغییر رتبه بیشتر مربوط به بحث‌های حقوق، دستمزد و احکام کارکنان است.

فرشکاران اعلام کرد: در سال ۱۴۰۰ اعتبارات هزینه‌ای جاری استان رقمی در حدود ۹۶۰ میلیارد تومان بود که امسال با رشدهای افزایش حقوق و اعتبارات به یک هزار و ۱۳۰ میلیارد تومان می رسد.

وی ابراز کرد: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه‌ای امسال نسبت به سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته و دو درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده که نسبت به سال های قبل رشد مطلوب تری محسوب می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی مدعی شد: در مجموع رتبه هشت اعتبارات کشوری را داریم و تلاش می‌کنیم با توجه به شاخص‌هایی که در تدوین، تهیه و توزیع اعتبارات استانی در کشور وجود دارد بتوانیم سهم حقه استان را از منایع عمومی کشور به دست آوریم.

وی تاکید کرد: مهم تر از رتبه بندی جذب و هزینه اعتبارات و در نهایت دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده استان است.

نقش مدیران و نمایندگان در رتبه اعتباری استان

وی با بیان اینکه در دوره‌های قبل استان از یک حالت روندی ثابت در اعتبارات پیروی کرده که با افزایش‌های سالیانه این اعتبارات نیز افزاش یافته است، افزود: قطعاً تلاش و پیگیری‌های به موقع مدیران استانی در جذب اعتبارات از ستادها، وزارتخانه‌های مربوطه و سازمان های مرکزی بسته به نوع برنامه ریزی و نگرش به پروژه های داخلی استان و تعریف پروژه‌هایی که وزارتخانه‌ها و سازمان های مرکزی را ترغیب به سرمایه گذاری و آوردن اعتبار به استان کند، می تواند این سهم را بالا برد.

فرشکاران در عین حال خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان استان بتوانند روی پروژه‌ها و مسائل مهم استان تشریک مساعی داشته باشند و با پیگیری های خود و استفاده از ظرفیت‌های قانونی که در اختیار دارند پویایی و تحرک پروژه ها را خواستار باشند باز هم سهم اعتباری استان قابل ارتقا خواهد بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اضافه کرد: مدیران استانی هم باید در کنار نمایندگان بوده و آنها را از موضوعات و اطلاعات دقیق اجرایی و عملیاتی پروژه های استان مطلع سازند که آنها هم بتوانند دقیق تر پیگیری کنند؛ این فعالیت ها باعث می شود ورود اعتبارات به استان افزایش پیدا کند و در نهایت رتبه اعتباری استان بالا رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48051

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.