1

رژیم سعودی ۸ نوجوان شیعه را اعدام می‌کند

  • کد خبر : 47997
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱:۵۰
رژیم سعودی ۸ نوجوان شیعه را اعدام می‌کند
منابع رسانه‌ای می‌گویند که رژیم آل سعود در ادامه سلسله اعدامهای جمعی شیعیان، این بار حکم اعدام هشت نوجوان را صادر کرده است.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری فارس، عربستان سعودی که در اعدام خودسرانه نوجوانان و جوانان این کشور پرونده سیاهی دارد، این بار قصد دارد هشت نفر دیگر از این افراد را که همگی شیعه هستند، اعدام کند.

در صفحه‌های فعالان رسانه‌ای هشتگ «اوقفوا المذبحه» (کشتار را متوقف کنید) ترند شده است. این هشتگ در واکنش به اعدام قریب الوقوع این نوجوانان توسط رژیم آل سعود است.

 عبدالله الحویطی، عبدالله الدرازی، علی السبیتی، حسن زکی الفرج، جلال آل لباد، مهدی المحسن، جواد قریریص و یوسف المناسف، هشت شهروند سعودی هستند که رژیم سعودی حکم اعدام آنان را به صورت خودسرانه و بدون هیچ تفهیم اتهامی، صادر کرده است.

پایگاه خبری مراَه الجزیره به عنوان نمونه به زندانی کردن المناسف پرداخت و نوشت، دادستانی سعودی حکم محارب را برای این فرد و دستکم پنج نفر دیگر صادر کرده است. در میان این افراد یک نوجوان به نام سجاد آل یاسین به چشم می‌خورد.


المناسف

به گفته این پایگاه، این شش نفر از سپتامبر ۲۰۱۹ در دادگاه کیفری ویژه سعودی تحت محاکمه قرار دارند. المناسف از آوریل ۲۰۱۷ در نزدیکی دادگاه القطیف، به صورت بسیار خشن دستگیر شد. وی در حال قدم زدن در خیابان بود که نیروهای سعودی، به روی وی سلاح کشیدند و بدون صدور هیچ حکم بازداشت یا اعلام علت آن، او را زندانی کردند.

بنا بر این گزارش، نظامیان سعودی اما پس از گذشت شش ماه به خانواده المناسف اجازه دادند که با وی ملاقات کنند و در این مدت در سلول انفرادی بوده است. وی حتی چندین بار در زیر شکنجه مأموران سعودی، بیهوش و سپس به بیمارستان منتقل شده بود.

از جمله اتهامات واهی که به این نوجوان وارد شده ، عبارت است از: «شرکت در تشییع جنازه برخی از افرادی که با گلوله نیروهای امنیتی کشته شده‌اند، حضور در تظاهرات، سر دادن شعارهای ضد حکومتی، تلاش برای فتنه‌افروزی و بر هم زدن امنیت، تشویق به تحصن، اعتراض و اجتماعاتی که به ثبات سعودی خداشه وارد می‌کند، پیوستن به باند تروریستی و تیراندازی به سمت نیروهای امنیتی».

این در حالی است که سازمان اروپایی- سعودی حقوق بشر دوشنبه گذشته در بیانیه‌ای از صدور حکم اعدام برای ۱۵ معترض دیگر به دست مقامات قضایی عربستان سعودی خبر داد. ، به گفته این سازمان با صدور احکام جدید اعدام‌، تعداد معترضانی که در زندان‌ها منتظر اجرای حکم اعدام هستند به ۵۳ نفر می‌رسد که هشت تن از آن‌ها زیر ۱۸ سال سن دارند

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=47997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.