1

معترضان در پرو خواستار برکناری رئیس‌جمهور شدند

  • کد خبر : 48042
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۷
معترضان در پرو خواستار برکناری رئیس‌جمهور شدند
هزاران تن از مردم پرو به خیابان‌های سراسر این کشور آمده و خواستار برکناری رئیس‌جمهور چپ‌گرای پرو که دولتش به خاطر فساد تحت تحقیقات قرار دارد، شدند.

به گزارش  تبریزمن به نقل از خبرگزاری رویترز، معترضان در حالی که پرچم پرو و پلاکاردهایی با شعارهای ضد دولتی در دست داشتند، به طرف ساختمان کنگره در لیما حرکت کردند.

پدرو کاستیو، رئیس‌جمهوری چپ‌ گرای پرو که متهم به فساد شده، مخالفان دولتش را “مرتجعین” و “دشمنان ملت” خواند.

ماموران پلیس پرو در حالی که کلاه و زره‌های پلاستیکی به تن داشتند برای متفرق کردن معترضان متوسل به شلیک گاز اشک‌آور شدند. هنوز هیچ گزارشی درباره تعداد زخمی شدگان منتشر نشده است.

کاستیو که ژوئیه سال گذشته میلادی زمام امور کشور را در دست گرفت، تاکنون از دو روند استیضاح جان سالم به در برده است. قانون‌گذاران اپوزیسیون به دنبال یک روند استیضاح جدید علیه کاستیو هستند اگرچه کنگره تاکید دارد که این روند نیز نمی‌تواند رای کافی جمع‌آوری کند.

لوکاس گرسی، یک وکیل محافظه‌کار که یکی از سازمان‌دهندگان این راهپیمایی بود، گفت: ما شاهد هستیم که دولت در فساد دست دارد و کنگره کاری انجام نمی‌دهد.

وی از مردم پرو خواست وارد عمل شده و واکنش نشان دهند.

دادستان کل پرو در اکتبر سال جاری میلادی یک شکایت قانونی را علیه کاستیو به کنگره تقدیم کرد که اپوزیسیون جناح راست امیدوار است به برکناری وی از ریاست جمهوری منجر شود.

یکی از شرکت‌کنندگان در این راهپیمایی گفت: میزان نارضایتی در پرو افزایش یافته است. من به خاطر فرزندانم و نوه‌هایم در این راهپیمایی شرکت کردم چرا که این دولت در حال تبدیل شدن به یک جهنم است. آنها می خواهند ما را به یک ونزوئلای دیگر تبدیل کنند.

براساس گزارشات و تصاویر منتشر شده، اعتراضات مشابهی نیز در دیگر شهرهای سراسر پرو از جمله ارکیپا، چیکلایو، کوسکو و تروخیو برگزار شدند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48042

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.