7

جام‌ جهانی کشتی فرنگی| کامبک قهرمانانه کشتی ایران در باکو؛ شاگردان رنگرز قهرمان شدند

  • کد خبر : 48104
  • ۱۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳
جام‌ جهانی کشتی فرنگی| کامبک قهرمانانه کشتی ایران در باکو؛ شاگردان رنگرز قهرمان شدند
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در حالی که چند شکست متوالی را مقابل میزبان تجربه کرده بود، کامبک خوبی مقابل آذربایجان داشت و قهرمان جام‌ جهانی ۲۰۲۲ شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از تسنیم، بعد از سومی تیم منتخب جهان در مصاف با ترکیه، مبارزه دو تیم ایران و آذربایجان در فینال جام‌جهانی ۲۰۲۲ در باکو آغاز شد. تیم ایران که در مبارزه قبلی موفق شده بود در اوزان پایین حریف را شکست داده و برتری‌اش را تحمیل کند، این بار شروعش با شکست دادمرز بود و بعد از برد مهدی محسن‌نژاد چندین باخت متوالی را تجربه کرد اما عملکرد خوب کشتی‌گیران میان وزن، نتیجه را ۵-۴ کرد تا مبارزه سنگین‌وزن تعیین کننده برنده این مسابقه تیم به تیم شود.

در حالی که صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی‌الاصل آذربایجانی‌ها هم در کنار این تیم حضور داشت اما تیم میزبان در ۱۳۰ کیلوگرم کشتی‌گیر دیگری را روی تشک فرستاد و در حالی که یوسفی از حریف عقب افتاده بود، در نهایت کشتی‌گیر آذربایجانی را شکست داد و سند قهرمانی تیم ملی ایران در باکو امضا کرد. بدین ترتیب تیم ایران با نتیجه فنی ۲۲-۱۹ بالاتر از آذربایجان قهرمان شد.

وزن ۵۵ کیلوگرم: پویا دادمرز که روز گذشته حریفان ترک و قرقیز خود را شکست داده بود، در مبارزه اول مصاف فینال مقابل الدانیز عزیزلی کشتی‌گیر عنوان‌دار آذربایجان قرار گرفت. در تایم اول اخطار کم‌کاری به دادمرز داده شد که عزیزلی اقدام به اجرای بارانداز کرد و زمانی که می‌خواست بارانداز دوم را اجرا کند، دادمرز حریفش را از بالا به پل زد و نتیجه کشتی ۴-۳ به سود دادمرز شد. مربیان آذربایجان درخواست چلنج کردند که به دلیل خروج هر دو پای دادمرز از تشک پیش از اجرای فن، امتیاز او پس گرفته شد و عزیزلی بار دیگر ۴-صفر پیش افتاد.

در تایم دوم دادمرز از اخطار کم‌کاری به عزیزلی نتوانست در خاک استفاده کند و تنها یک امتیاز گرفت و کشتی با همین نتیجه ۴-یک به سود عزیزلی تمام شد تا برخلاف دو مسابقه قبلی تیم ملی در جام‌جهانی، این بار شروع تیم ایران با شکست باشد.

وزن ۶۰ کیلوگرم: مهدی محسن‌نژاد که او هم مثل دادمرز روز گذشته مقابل حریفانی از ترکیه و قرقیزستان برنده شده بود، در مبارزه فینال با نیهات ممدلی ۵-۴ برنده شد. او در حالی که کار را هجومی دنبال می‌کرد، در حین اجرای بارانداز گیر افتاد و کشتی‌گیر آذربایجان تلاش کرد که او را ضربه فنی کند که درنهایت محسن‌نژاد که به همین شیوه قبلا در مسابقات جهانی بلگراد مقابل کرم کمال ترک ضربه فنی شده بود، این بار خودش را از این وضعیت نجات داد.

وزن ۶۳ کیلوگرم: ایمان محمدی قهرمان امیدهای جهان، در مصاف با طالح ممدوف در حالی که حریف دائما در حال ضربه زدن به سر و گردن محمدی بود و داور به خاطر میزبانی با او با ملایمت برخورد کرده و تنها دو اخطار به کشتی‌گیر آذربایجانی داده شد، مقتدرانه با امتیاز عالی ۸-صفر به پیروزی رسید تا نتیجه تیمی دو بر یک به سود تیم ایران شود.

وزن ۶۷ کیلوگرم: سیددانیال سهرابی که در مبارزه‌های قبلی فوق‌العاده ظاهر شده بود در مصاف با حسرت جعفرف ۵-یک مغلوب شد.

وزن ۷۲ کیلوگرم: محمدرضا رستمی در حالی که کشتی ۳-۳ مساوی به سود او پیگیری می‌شد با درخواست چلنج، یک امتیاز از دست داد و درنهایت با نتیجه ۴-۳ مغلوب اولو غنی‌زاده شد درحالیکه به شدت به داوری اعتراض داشت دست غنی‌زاده به عنوان برنده بالا رفت تا نتیجه تیمی ۳-۲ به سود میزبان شود.

وزن ۷۷ کیلوگرم: عارف حبیب‌اللهی هم نتوانست اختلاف با میزبان را کم کند و با نتیجه ۷-یک مقابل سانان سلیمان‌اف تن به شکست داد تا آذربایجان نتیجه تیمی را ۴-۲ به سود خود کند.

وزن ۸۲ کیلوگرم: محمدحسین محمودی مقابل رفیق حسین‌اف ۵-یک شکست خورد تا آذربایجان به قهرمانی نزدیک‌تر شود.

وزن ۸۷ کیلوگرم: ابوالفضل چوپانی بعد از چند پیروزی متوالی آذربایجانی‌ها، موراد احمدیف را ۲-یک شکست داد و نتیجه ۵-۳ همچنان به سود آذربایجانی‌ها دنبال شد.

وزن ۹۷ کیلوگرم: مهدی بالی در حالی که دو بر یک از حریف عقب بود در یک دقیقه پایانی موفق به کسب امتیاز شد و کشتی را ۵-۲ به سود خود کرد تا عاریف نیفتالی‌اف را شکست دهد. به این ترتیب نتیجه کشتی ۵-۴ به سود آذربایجان شد و مبارزه سنگین‌وزن قهرمان را تعیین خواهد کرد.

وزن ۱۳۰ کیلوگرم: علی‌اکبر یوسفی در مصاف با بکا کاندلاکی در خاک حریف بارانداز شد و سه بر صفر عقب افتاد اما در تایم دوم امتیازات از دست داده را جبران کرده و ۶-۳ کشتی‌گیر آذربایجان را شکست داد تا ایران با نتیجه ۵-۵  و امتیاز مثبت   قهرمان جام‌جهانی شود.

به این ترتیب تیم ملی ایران قهرمان جام‌ جهانی ۲۰۲۲ شد و تیم آذربایجان به عنوان نایب قهرمانی رسید. تیم منتخب جهان در جایگاه سوم قرار گرفت و ترکیه چهارم شد. تیم قرقیزستان هم در انتهای جدول قرار گرفت.

جام‌ جهانی کشتی آزاد نیز روزهای ۱۹ و ۲۰ آذر ماه در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.