7

رکود در کسب‌و‌کار ‌بنکداران موادغذایی به دلیل ‌اغتشاشات‌/ ناامنی‌ها نوسانات بازار ارز را رقم زد‌

  • کد خبر : 48196
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴
رکود در کسب‌و‌کار ‌بنکداران موادغذایی به دلیل ‌اغتشاشات‌/ ناامنی‌ها نوسانات بازار ارز را رقم زد‌
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با اشاره به آسیب اغلب کسب و کارها از اغتشاشات اخیر، گفت: ناامنی‌ها مانع مراجعه مشتری به بنکداری‌ها شده بود ضمن اینکه فعالان صنفی مجبور بودند واحد صنفی خود را زودتر از زمان معمول تعطیل کنند.

به گزارش تبریزمن، رضا کنگری در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره تاثیر اغتشاشات روزهای اخیر بر بازار، اظهار داشت: متاسفانه اغتشاشات  به همه کسب و کارها و خصوصا کسب و کارهایی که ساعت فعالیت‌ آنها در ساعات پایانی روز بود، لطمه زد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان اینکه ساعت کار بنکداری‌های مواد غذایی معمولا بین ۷ تا ۱۷ است، بیان داشت: با وجود اینکه ساعت کاری صنف ما در شب نبود اما بسیاری از فعالان صنفی بخصوص در نزدیکی بازار با توجه به شرایط مجبور می‌شدند واحدهای صنفی خود را از ساعت ۱۵ به بعد تعطیل کنند.

* آشوب‌های اغتشاشگران موجب رکود در کسب‌و‌کارها شد

وی با بیان اینکه بیشتر مشتریان ما سوپرمارکت‌ها و واحدهای صنفی خرد هستند، گفت: در ایامی که اغتشاشگران در خیابان‌ها حضور داشتند بسیاری از مشتریان برای خرید به ما مراجعه نمی‌کردند و لذا حدود ۲ الی ۳ هفته ‌کسب و کار بنکداران مواد غذایی به شدت دچار رکود شده بود.

این فعال صنفی با بیان اینکه در مجموع شرایط رکود در بازار کماکان حاکم است، گفت: حضور اغتشاشگران و ناامنی‌های ناشی از حضور آنها بیشتر به این رکود دامن زد.

* هیچ کمبودی در بازار وجود ندارد/ قیمت برنج و روغن کاهش یافته است

وی با بیان اینکه کالا به وفور در بازار موجود است و هیچ مشکلی در تامین کالا وجود ندارد، گفت: طی ماه‌های اخیر قیمت برخی از اقلام مانند برنج و روغن در بازار کاهش یافته است.

کنگری با بیان اینکه قیمت برنج ایرانی حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد طی ماه‌های اخیر کاهش قیمت داشته است، گفت: قیمت هر کیلوگرم برنج طارم و هاشمی در بنکداری‌ها بر حسب نوع کیفیت حدود ۹۰ تا ۱۱۰ هزار تومان و قیمت هر کیلوگرم برنج شیرودی ۶۲ هزار تومان و برنج ندا نیز ۴۲ هزار تومان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در فصل برداشت برنج قرار داریم این موضوع نیز بر کاهش قیمت برنج ایرانی تاثیرگذار است.

کنگری در رابطه با قیمت این محصولات در خرده‌فروشی‌ها گفت: قیمت برنج طاهرم و هاشمی در خرده‌فروشی‌ها بین ۱۲۵ تا ۱۳۵ هزار تومان است البته ممکن است برخی فروشندگان نیز با قیمت پایین‌تری این محصولات را عرضه کنند.

وی با بیان اینکه قیمت روغن جامد نیز در سه – چهار ماه اخیر تا حدودی کاهش یافته است، گفت: یک حلب روغن ۵ کیلویی که قبلا ۴۰۰ هزار تومان بود اکنون قیمت آن در کارخانه به ۲۹۸ هزار تومان رسیده است و قیمت این کالای مصرفی در عمده‌فروشی‌ها ۳۳۰ هزار تومان و برای مصرف کننده نیز ۳۶۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران اظهار داشت: قیمت یک بطری روغن مایع ۸۱۰ گرمی نیز از ۶۸ هزار تومان به ۵۵ هزار تومان در بنکداری‌ها رسیده است اما قطعا قیمت برای مصرف کننده بیشتر است.

‌کنگری ‌با اشاره به تأثیر اغتشاشات بر افزایش قیمت ارز و تاثیر رشد قیمت ارز ‌بازار اظهار داشت: با توجه به گرانی اقلام مختلف بازار دیگر ظرفیتی برای افزایش قیمت ها ندارد بنابراین با افزایش قیمت ارز احتمال اینکه بازار بیشتر گرفتار رکود شود وجود دارد.

وی با بیان اینکه برخی از انواع برنج، حبوبات و مواد اولیه تولید روغن وارداتی است،  افزود: از آنجا که کالا به وفور در بازار وجود دارد فعلا افزایش قیمت ارز  تاثیر خود را بر قیمت کالاها نگذاشته است اما از آنجا که قیمت برنج ایرانی گران است و مردم برنج پاکستانی را جایگزین برنج ایرانی کرده‌اند در نتیجه افزایش قیمت ارز  زودتر تاثیر  خود را بر قیمت برنج پاکستانی نشان داد و قیمت این کالای پر مصرف حدود ۲ تا ۳ هزار تومان در بنکداری‌ها افزایش یافته است.

کنگری گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی در بنکداری‌ها بر حسب کیفیت بین ۴۰ هزار و ۵۰۰ تا ۴۳ هزار تومان است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.