11

عمران خان: راهپیمایی ضد دولتی از سه‌شنبه از سرگرفته می‌شود

  • کد خبر : 48321
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹
عمران خان: راهپیمایی ضد دولتی از سه‌شنبه از سرگرفته می‌شود
نخست وزیر سابق پاکستان اعلام کرد، راهپیمایی ضد دولتی‌اش به مقصد نهایی اسلام‌آباد از فردا (سه‌شنبه) از همان نقطه‌ای که روز پنجشنبه در ایالت پنجاب مورد حمله قرار گرفت و زخمی شد، از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری آناتولی، عمران خان، نخست وزیر سابق پاکستان در حالی که همچنان در بیمارستان “شوکت خانوم” در لاهور بستری است، به خبرنگاران گفت: این راهپیمایی ۱۰ تا ۱۴ روز طول خواهد کشید تا به شهر راوالپیندی هم‌مرز با اسلام‌آباد برسد؛ جایی که عمران خان در آنجا به راهپیمایی‌کنندگان برای حرکت به سمت پایتخت ملحق خواهد شد.

عمران خان روز پنجشنبه به دنبال ترور نافرجام علیه وی در منطقه وزیرآباد ایالت پنجاب واقع در شمال شرقی پاکستان که توسط حزب راست میانه “تحریک انصاف پاکستان” اداره می‌شود، دستور توقف این راهپیمایی طولانی و گسترده را صادر کرد.

عمران خان به ضرب گلوله از ناحیه پا زخمی شد.

در این حمله که اعتراضات و محکومیت‌های گسترده بین‌المللی را برانگیخت، دست‌کم یک تن کشته و بیش از ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

عمران خان گفت: دریایی از مردم از سراسر کشور در راوالپیندی تجمع خواهند کرد. تا آن زمان، من روزانه از بیمارستان در این راهپیمایی سخنرانی خواهم کرد.

وی همچنین از تشکیل کمیسیونی در دیوان عالی کشور به پیشنهاد شهباز شریف، نخست وزیر کنونی پاکستان برای تحقیق درباره این اقدام ترور، استقبال کرد؛ خواسته‌ای که عمران خان بارها آن را تکرار کرده بود.

با این حال، عمران خان تاکید کرده تا زمانی که شهباز شریف، رعنا ثناءالله وزیر کشور و یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی که وی آنها را به مشارکت در این ترور متهم کرده، استعفا ندهند، انجام یک تحقیقات “آزاد و عادلانه” غیرممکن است.

این در حالی است که دولت و ارتش پاکستان این اتهامات را رد کرده‌اند.

عمران خان گفته بود: من از این پیشنهاد استقبال می‌کنم اما سوال اولم این است که آیا این پیشنهاد و تشکیل این کمیسیون فایده‌ای دارد؟ هنگامی که تمامی آژانس‌ها تحت رهبری سه نفری که من به آنها اشاره کرده‌ام فعالیت می کنند، چه کسی تحقیقات را انجام خواهد داد؟

وی افزود: خدا به من جان تازه‌ای بخشید. به شما اطمینان می‌دهم که به مبارزه‌ام ادامه خواهم داد. منتظر فراخوان من باشید.

عمران خان ۲۸ اکتبر این راهپیمایی طولانی را با هدف تحت فشار گذاشتن دولت برای برگزاری انتخابات زودهنگام آغاز کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.