8
رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

اقتصاد مقاومتی ریاضتی‌ نیست/ انتقاد از بنگاهداری بانک ها

  • کد خبر : 48374
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
اقتصاد مقاومتی ریاضتی‌ نیست/ انتقاد از بنگاهداری بانک ها
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی نیست، بهره گیری از ظرفیت مردم و بخش خصوصی را هدف اصلی بیان کرد.

به گزارش تبریزمن به نقل از خبرگزاری مهر، ذبیح الله خدائیان پیش از ظهر سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه بازرس کل مازندران با تاکید بر توجه به اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد ریاضتی و کشیدن حصار دور کشور نیست و اقتصاد مقاومتی به آن معنا است که در شرایط سخت اقتصادی، زمینه رشد و تعالی کشور را فراهم کنیم.

وی بااشاره به ارائه راهکارهای ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی اقتصادی مردمی است و باید به مردم اعتماد کرد و از ظرفیت‌های مردمی بهره گیری شود.

خدائیان با بیان اینکه امروز دولت در زمینه کارخانه سرمایه گذاری نمی‌کند بلکه باید به بخش خصوصی میدان دهیم، توانمندسازی بخش خصوصی را لازم دانست و گفت: وظیفه مسئولان رفع موانع فراروی سرمایه گذاری است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تاکید بر اینکه نباید انتظار آن داشت که یک دست غیبی از خارج استان و کشور برای رفع مشکلات مازندران بیاید، گفت: سرمایه گذار نباید پشت درب مسئولان ساعت‌ها سرگردان شود و هنر مدیران ارشد این باشد با راه اندازی پنجره واحد از سرمایه گذاران حمایت کند.

وی گفت: امنیت سرمایه گذار امنیت قضائی نیست و اگر جلوی کار سرمایه گذاری در حین اجرا گرفته شود، سرمایه گذار دیگری جرأت سرمایه گذاری نخواهد داشت.

خدائیان ارائه تسهیلات مورد نیاز به سرمایه گذاران را امری مهم و الزامی برشمرد و گفت: بانک‌ها باید تسهیلات را به بخش تولید تخصیص دهند و در این راستا از نظام بانکداری کشور گلایه مند هستیم زیرا بانک‌ها به جای عمل به وظیفه خود به بنگاه داری و ساخت و ساز روی آوردند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ایجاد مراکز تجاری، اداری و مسکونی را از جمله بیان کرد و گفت: طبق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر بانک‌ها موظف هستند سالانه ۳۳ درصد از بنگاه‌های مرتبط را واگذار کنند و ظرف سه سال تمامی بنگاه‌ها واگذار شود اما نه تنها واگذار نکردند بلکه بر تعداد آن افزوده شده است.

وی خواستار توجه بانک مرکزی به کفایت سرمایه بانک‌ها شد و گفت: میزان برداشت‌هایی که از بانک مرکزی صورت می‌گیرد باید نظارت شود و بانک مرکزی نظارت بیشتری روی نظام بانکداری کشور داشته باشد.

وی از بانک‌ها خواست تا در خدمت اقتصاد مقاومتی قرار گیرند و به تولیدکننده واقعی تسهیلات دهند.

خدائیان حمایت از تولید ملی را ضروری دانست و گفت: نباید اجازه داد با قاچاق کالا، تولید ملی به خطر افتد و مدیریت مصرف ذائقه اصلی اقتصاد مقاومتی است و برای قدردانی از مردم باید به اقتصاد مقاومتی توجه کرد تا مقابل تکانه‌های خارجی مقاومت کنیم.

وی حمایت از صنایع دانش بنیان را الزامی دانست و گفت: دستگاه‌هایی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند باید به مردم معرفی شوند و سازمان بازرسی به سراغ این مدیران خواهد رفت.

در این مراسم از تلاش‌های محمدحسن اسدی بازرس کل سابق مازندران تقدیر و علی گرمه ای به عنوان بازرس کل جدید معرفی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.