2

روسیه در تدارک دومین آزمایش موشک بالستیک «سرمات» است

  • کد خبر : 48388
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
روسیه در تدارک دومین آزمایش موشک بالستیک «سرمات» است
روسیه ممکن است به زودی دومین آزمایش جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود با عنوان «موشک سرمات» را انجام دهد.

به گزارش تبریزمن به نقل از تاس، یک مقام نزدیک به وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که این کشور ممکن است تا قبل از پایان سال ۲۰۲۲ دومین آزمایش جدیدترین موشک بالستیک قاره پیمای خود با عنوان «موشک سرمات» را انجام دهد.

این مقام ارشد نظامی که نامش اعلام نشده، همچنین گفت: «آزمایش‌های طراحی پرواز سرمات ممکن است تا قبل از پایان سال جاری با پرتاب آزمایشی موشک دوم ادامه یابد.»

اولین پرتاب آزمایشی موشک سارمات در ۲۰ آوریل ۲۰۲۲ انجام شده بود.

به طور کلی، نیروهای موشکی راهبردی روسیه به پنج نوع موشک بالستیک قاره پیما «یارس -۲۴»، «ساتان -۳۶»، توپل»، «سارمات» و «آوانگارد» مسلح هستند که موشک آوانگارد، با قدرت انفجار تا ۲ مگاتنو ۲۰ برابر سرعت صوت، قوی‌ترین موشک در جهان محسوب می‌شود.

پیشتر نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود که مسکو آماده است تا موشک بالستیک میان قاره‌ای سنگین سارمات و موشک ابرصوت آوانگارد را در یک پیمان استارت جدید بگنجاند. وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود که روسیه همچنین آماده است تا موشک سارماترا به ایالات متحده آمریکا نشان دهد.

روسیه موشک بالستیک قاره پیمای سارمات را به عنوان جایگزین موشک بالستیک «وایوودا» که از سال ۱۹۸۸ یکی از موشک‌های راهبردی روسیه است، تولید کرده است. این موشک که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای بیشتر نسبت به «وایوودا» دارد، توانایی نفوذ در سامانه‌های پدافند ضدموشکی و عبور از سپرهای ضد موشکی را هم دارا می‌باشد.

چند ماه پیش نیز، مقام ارشد فضایی روسیه اعلام کرده بود که این کشور انبوه‌سازی موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات را آغاز کرده است.

در بهار امسال نیز، ولادیمیر پوتین پس از پرتاب آزمایشی موشک بالستیک قاره‌پیمای سارمات، این رویداد را عظیم و چشمگیر توصیف کرد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که موشک بالستیک قاره‌پیمای جدید «سارمات» که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارد، در حال حاضر مشابهی در دنیا ندارد و در حقیقت سارمات یک سلاح منحصر به فرد است که توان دفاعی نیروهای مسلح روسیه را ارتقا می‌دهد.

آژانس فضایی «روسکاسموس» قصد دارد به طور کلی ۴۶ موشک سارمات برای نیازهای ارتش روسیه تولید کند. به گفته وزارت دفاع روسیه، موشک سارمات قادر است با استفاده از مسیرهای مختلف پروازی اهداف دور برد را هدف گیرد و تضمین شده که می‌تواند بر هرگونه سیستم دفاع موشکی موجود و آتی غلبه کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48388

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.