4

نتانیاهو سرانجام با شریک سیاسی تندرو و افراطی خود دیدار کرد

  • کد خبر : 48384
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
نتانیاهو سرانجام با شریک سیاسی تندرو و افراطی خود دیدار کرد
نتانیاهو سرانجام با شریک سیاسی افراطی و تندرو خود دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش تبریزمن، منابع عبری زبان اعلام کردند که سرانجام «بنیامین نتانیاهو»، نامزد پیشرو در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی با «‎ایتامار بن‌گویر»، رهبر حزب قدرت یهودی دیدار کرده است.

گفته شده که این دیدار در ادامه رایزنی‌ها به منظور تشکیل کابینه جدید اسرائیل در عصر دوشنبه صورت گرفته است. بن گویر، رهبر یکی از سه حزب تندرو افراطی صهیونیسم است که نتانیاهو برای تشکیل کابینه آتی رژیم صهیونیستی قرار است با آنها ائتلاف سیاسی تشکیل دهد.

این نخستین حضور و دیدار نتانیاهو با بن گویر در ۵ روز پس از اعلام نتایج انتخابات است که صورت می‌گیرد. براساس گزارش‌ها، نتانیاهو در تمامی سالهای حیات سیاسی خود کوشیده بود تا از قرار گرفتن در کنار بن گویر به عنوان یک کاهانیست خودداری کند. بن گویر خواستار دو پست وزارت امنیت داخلی و آموزش و پرورش برای حزب متبوع خود است. این چهره بنیادگرا و افراطی صهیونیستی به نژادپرستی و اقدامات افراطی از جمله حمل اسلحه و تهدید اعراب با اسلحه معروف است و حتی در پرونده قضائی خود سابقه محکومیت بدلیل اقدامات نژادپرستانه را نیز دارد.

ویژگی اصلی بن گویر، نژاد پرستی او و عدم پذیرش اعراب اسرائیلی است. بن گویر پیشتر در کلیپی گفته بود: «شهروندی عرب سوار هواپیمایی غیر نظامی و خالی از مسافر شده و در ردیف جلو روی صندلی می‌نشیند و در حالی که لبخندی همراه با تمسخر بر لب دارد، می‌گوید: این صندلی‌ها برای نمایندگان عرب در کنست برای سفر به اروپا رزورشده است.» این پیام بن غفیر در چارچوب تبلیغ و ترویج تصویب قوانین برای اخراج فلسطینی‌ها از اراضی اشغالی مطرح می‌شود و وی متعهد شده در صورت پیروزی در انتخابات و شرکت در دولت آتی، این قوانین را تصویب خواهد کرد.

اقدامات بن گویر در رمضان امسال و ورودش به مسجدالاقصی در کنار دیگر اقداماتش در دو سال اخیر در شیخ جراح با هدف مصادره خانه‌ها موجب شده او به یک چهره محبوب تندروها و منفور صهیونیست‌ها تبدیل شود. روزنامه یدیعوت آحارونوت در خرداد ماه امسال (پس از ورود به مسجدالاقصی) نوشت که که تیمی قصد ترور بن گویر، ساخت نارنجک‌های دست‌ساز، ربودن نظامیان اسرائیلی و حمله پهپادی به متروی قدس را داشته است.

او هم چنین طرفدار ترور فلسطینی‌ها بدون هیچ شرط و شروطی است و پیشتر گفته بود: «دولت باید به ارتش آزادی کامل بدهد تا در مقابل هر راکتی که به سمت شهرک‌های اطراف نوار غزه شلیک می‌شود، پنجاه فلسطینی کشته شود.اسرائیلی‌ها در شهرک‌های مجاور غزه در ترس زندگی می‌کنند و دولت آنها را نمی‌بیند… آنها اسرائیلی‌های درجه دوم هستند که زندگی خود را پس از یک شوک، دوباره احیا می‌کنند.» رأی بالا به چنین تفکری، کاملاً نشان دهنده سوق جامعه صهیونیستی به سوی افراط گرایی است.

قدرت گیری بن گویر با نگرانی بسیاری از متحدان تل آویو در کشورهای اروپایی و آمریکا روبرو شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=48384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.